Wiedźmin 1997 - wiedźmińskie ciekawostki #01

News - Wiedźmin

W oczekiwaniu na ostatnią część przygód Białego Wilka, na Warowni pojawi się seria ciekawostek dotyczących perypetii cyfrowego Geralta. Sprawdźcie co dla Was przygotowaliśmy!

"Coś się kończy, coś się zaczyna"

Podczas, gdy w 1997 roku zadebiutował przedostatni tom wiedźmińskiej sagi, stworzenia gry o tym samym tytule podjęli się ludzie z warszawskiego Metropolis Software. Nieistniejąca już firma, która została założona w 1992, przez, dzisiaj dosłownie legendę polskiego gamedavu, Adriana Chmielarza oraz Grzegorza Miechowskiego miała wówczas na koncie najpopularniejsze polskie produkcje (Tajemnica Statuetki, Teenagent). Kolejną grą miał być właśnie Witcher, który ostatecznie jednak został zawieszony. Zobaczcie, jak miał wyglądać i czym się charakteryzować komputerowy Wiedźmin z XX wieku.

Wiedźmin z 1997 roku był jednym z najambitniejszych podjętych przez studio projektów. Produkcja miała oferować grafikę 3D liczoną w czasie rzeczywistym, cienie zmieniające się wraz z położeniem obiektów oraz dość zaawansowane efekty specjalne (np. po uderzeniu mieczem o ścianę mieliśmy dostrzec pojawiające się iskry).





Wiedźmin od Metropolis Software miał być grą akcji z elementami RPG, oczywiście utrzymaną w klimacie fantasy. Niestety historia produkcji potoczyła się, tak jak się potoczyła i na cyfrowego Geralta przyszło nam zaczekać, aż do 2007 roku, kiedy to ukazała się debiutancka produkcja CD Projekt RED, ale to już inna historia... :-)

Z mojej strony to już wszystko - dziękuję Wam za poświęcony czas i w niedalekiej przyszłości zapraszam do czytania następnych artykułów z serii "wiedźmińskie ciekawostki".

Poniżej znajduje się skromna galeria screenów z niedoszłej produkcji ;-)

Oto one: