Recepty

Eliksiry

Eliksiry

V – Vitriol

A – Aether

R – Rebis

Q – Quebrith

Ve – Vermilion

H - Hydragenum

 

Bazą dla eliksirów są alkohole.

Eliksiry Zwykłe

Nazwa Czas działania Toksyczność Składniki Zastosowanie
Biała Mewa Długi Średnia 2V+R Bardzo mocny alkohol, który można wykorzystać jako bardzo dobrą bazę do tworzenia eliksirów
Biały Miód Natychmiast Brak V+R+A Eliskir, który oczyszcza organizm z toksyn, a jednocześnie zatrzymuje działania eliksirów wypitych wcześniej przez wiedźmina
Czarna Krew Długi Wysoka 3V+R+A Wampiry, które wypiją krew wiedźmina natychmiast umrą.
Dekot Raffarda Białego Natychmiast Wysoka V+R+2H Natychmiast przywraca większość punktów zdrowia
Dzierzba Długi Wysoka R+Q+H+2Ve Zadaje ból przeciwnikowi, który zranił Geralta
Filtr Petriego Długi Bardzo wysoka 2R+Q+H+Ve Zwiększa natężenie znaków
Grom Długi Wysoka V+R+H+2Ve Zwiększa obrażenia zadawane przez wiedźmina, ale zmniejsza parametry obrony
Jaskółka Krótki Średnia V+2R+A Przyspiesza regenerację żywotności. Najbardziej przydatny eliksir
Kot Długi Niska R+2Q Pozwala widzieć w ciemności
Perfumy Długi Wysoka V+A+Q Idealny jako podarunek dla pięknych pań
Pełnia Długi Wysoka Q+2H+2Ve Znacznie zwiększa ilość punktów żywotności
Pocałunek Długi Średnia 2V+Ve Tamuje krwawienie, zwiększa odporność na krwawienie
Powój Długi Średnia A+Q+Ve Zapewnia odporność na kwasy
Puszczyk Długi Średnia V+2A Przyspiesza regenerację Energii
Rosomak Długi Wysoka 2A+Q+H+Ve Zwiększa zadawane obrażenia, ale tylko wtedy gdy poziom Żywotności wiedźmina zmniejszy się do połowy
Wierzba Długi Wysoka 2A+Q Zwiększona odporność na ogłuszenie i powalenie
Wilga Długi Średnia 2V+2A Neutralizuje trucizny i zwiększa na nie odporność
Wilk Długi Średnia 2V+2H+Ve Zwiększa szanse na trafienie krytyczne
Wywar de Vries Krótki Średnia R+A+2Q+H Umożliwia wykrywanie nawet niewidzialnych, ale żywych istot
Zamieć Krótki Średnia 2V+2R Zwiększa refleks i ruchy wiedźmina oraz szansę na sparowanie ataku bądź odbicie pocisku
Żonine Łzy Natychmiast Niska R+A+Q Usuwa skutki upojenia alkoholowego

Eliksiry Unikalne

Nazwa Czas działania Toksyczność Składniki Zastosowanie
Eliksir z Upiornego Psa natychmiast brak V+2R+ślad z zaświatów Dodaje jeden srebrny talent
Eliksir z jadu zeugla natychmiast brak R+2A+jad zeugla Dodaje jeden srebrny i jeden złoty talent
Eliksir z nerwu kikimory natychmiast brak V+Q+H+Ve+Nerw królowej kikimor Dodaje talent, pozwalający spożywanie surowych składników alchemicznych
Eliksir z oka przerazy natychmiast brak V+R+Q Dodaje jeden brązowy talent
Eliksir z serca golema natychmiast brak V+A+R+H+serce golema Dodaje talent, zwiększający natężenie znaków. Działa tylko w nocy
Eliksir z serca kościeja natychmiast brak A+2H+serce kościeja Dodaje jeden złoty talent
Eliksir z serca strzygi natychmiast brak V+A+H+serce strzygi Dodaje jeden srebrny i jeden brązowy talent
Eliksir z sierści wilkołaka natychmiast brak A+Q+H+Ve+sierść wilkołaka Dodaje talent, zwiększający obrażenia zadawane przez wiedźmina. Działa tylko w nocy
Eliksir ze śluzu Dagona natychmiast brak R+A+H+Ve+śluz Dagona Zwiększa obrażenia zadawane przez wiedźmina, kiedy ten jest zraniony
Lekarstwo dla Triss natychmiast brak V+R+pazur przerazy Lekarstwo, które musimy podarować Triss