Postacie Zwykłe - Akt III

Mała legenda: Strona – Strona, po której opowiada się gracz, np. Zakon, Scoia'tael, bądź po prostu Wiedźmin.

Adda

  • Strona: Zakon, potem neutralna (Temeria).

Córka króla Foltesta, która została zaczarowana dwukrotnie w strzygę. Jest rozkapryszona i arogancka, a dotego potrzeba jej "ostrego rżnięcia", "męskiej ręki". Ma ochotę mocno namieszać w królestwie i co zresztą w mniejszym stopniu jej się udaje.

Alvin

  • Strona: brak.

Alvin posiada niezwykłe zdolności magiczne – jest źródłem. Otarł się o smierć, podczas ataku barghestów. Sam ledwo uszedł z życiem, ale zginęła jego przybrana matka – Katarzyna. Z biegiem czasu do Alvina będziemy musieli się przyzwyczaić, ponieważ przeznaczenie postanowiło powiązać jego los z Geraltem z Rivii i dwiem kobietami, o niesamowitych temperamentach.

Carmen

  • Strona: -

Burdel mama, za dnia stojąca przed zamtuzem "Chętne Uda", a wieczorami w nim przebywająca. Jest córką Wielebnego, o czym dowiadujemy się w V akcie. Mimo że Carmen jest 'najwyższą' z dziwek w klasztornej, to Geralt nie może pójść z nią "za róg". Jedyna fantazja jaką pootrafi dla niego spełnić to ogranie go w kościanego pokera.

Dziadek

  • Strona: -

Sympatyczna osoba, która cały czas nazywa Geralta wnusiem. Jest kanibalem z zasadami. Tj. Nie je dzieci. Mimo tego jest religijny. Posiada ciekawy zbiór lektur. (jeśli nie zabiliśmy go w II akcie)

Declan Leuvaarden

  • Strona: neutralna

Bogaty kupiec z Nilfgaardu. Wbrew pozorm jest to postać licząca się w kształtowaniu "nowego porządku świata". Poluje na Salamandrę i ofoczo płaci za każdą znalezioną broszę z jej wizerunkiem.

Grabarz

  • Strona: -

Co tu dużo mówić, Grabarz to grabarz, lubiący sobie wypić ;). Nie lubi psów, co wynika ze zlecenia na sześć garnków psiego łoju. Ponadto pilnuje wejścia na cmentarz.

Hierofant

  • Strona: zielony ;)

Wyższym stażem druid, znajomy znajomego Geralta – Myszowora. Niecierpi Salamandry, która próbowała od niego wymuszać składniki, receptury, etc. Do swoich eksperymentów. Lubi zagrać w kości..

Hugo Berronta

  • Strona: -

Nasz kolejny przeciwnik w walce na pięści.

Golan Vivaldi

  • Strona: neutralna.

Krasnolud, któremu ludzie zabrali rodzinny bank. Mimo, że jest nieludziem, to nie popiera Scoia'tael, wręcz przeciwnie, uważa ich za bandę gówniarzerii z brakiem wyobraźni. Ma bzika na punkcie rasowym i lubi o tym przypominać.

Kalkstein

  • Strona: neutralny

Zdolny alchemik, próbujący za wszelką cenę dokonać rzeczy teoretycznie niemozliwych. Bardzo zależy mu na zbadanie Wieży Maga, znajdującej się na Bagnach. Uwielbia badać niezbadane i rozwiązywać zagadki nierozwiązywalne. Przydatna, choć czasami denerwująca osoba.

Jaskier

  • Strona: brak

Poeta, z niewiarygodnie długim jęzorek, którym kłapie na lewo i prawo, irytując tym samym wiedźmina. Sam siebie określa mianem wielkiego i sławnego poety, co zresztą nie bardzo mija się z prawdą. Wiele razy trzeba mu uratować rzyć, w zamian nie zyskując wiele, ale taka jest rola przyjaciół.

Krasnoludzki Kowal

  • Strona: Scoia'tael

Kowal – nieludź. Zdolny chłop. Tzn. Krasnolud. Skonfiskowali mu sprzęt, który nastepnie znalazł się u płatnerza zakonu. Za drobną opłata może przekuć nam miecz.

Magister

  • Strona: Salamandra.

Zaraz po Azarze nasz przeciwnik numer jeden. Jest odpowiednikiem książkowgo Profesora. Znany i ścigany bandyta w trzech królestwach północy – Temerii, Redanii i Kaedwen. Niebezpieczny szermierz, ale za bardzo wierzy w swoje umiejętności, co w końcu go zgubi.

Morenn

  • Strona: Scoia'tael

Jedna z driad, po za Brokilonem. Jej imieniem nazywała się córka Eithne – Pani Duen Canell.

Munro Bruys

  • Strona: neutralna

Munro jest krasnoludem, należącym niegdyś do kompani Zoltana Chivaya, pomagającej uchodźcom podczas wojny z Nilfgaardem. Tak, jak za czasów sagi, tak i teraz ciagnie go do hazardu, a konkretnie do kościanego pokera. Jest zawodowcem, więc musimy wygrać parę partii z zielonymi, aby móc się z nim zmierzyć. Pełni rolę wykidajły w Misiu Kudłaczu.

Niebieskooka

  • Strona: -

Siostra rycerza Zakonu – Patrycka z Weyze, który chce ją wydać staremu dziadkowi. Niebieskooka jest kurtyzaną w Domu Nocy. Nie jest tą, za którą powinniśmy ją uważać na pierwszy rzut oka.

Pani Nocy

  • Strona: -

Była kobiera Regisa, książkowego wampira i przyjaciela Geralta. Jest właścicielką Domu Nocy. W pewnym sensie jest potworem ;)

Patryck z Weyze

  • Strona: Zakon

Brat Niebieskookiej, wysoki rangą zakonnik i chciwy kłamca. Zleca nam odszukanie jego siostry.

Płatnerz Zakonu

  • Strona: Zakon

Kowal, który może przekuć nasze ostrze. Robi to tylko osobom, które miały styczność z zakonem.

Roderick de Wett

  • Strona: Zakon

Nilfgaardzki szlachcic, wysoko postawiony rycerz zakonu, "ochroniarz" księżniczki Addy przed plugawymi wiedźminami, którzy mogą jej wywołać wrzody na... Jest arogancki i z wyniosłą, zdecydowanie za wysoką samooceną. Ale, nic sie nei martw, będziemy mieli okazję pozbawić go paru części ciała ;}

Shani

  • Strona: neutralna.

Sympatyczna medyczka, z którą Geralt miał kontakt już w Sadze Wiedźmińskiej. Nie wyjechała za granicę w poszukiwaniu lepszych zarobków, ponieważ "Ktoś musiał tu zostać i leczyć chorych". Jest zakochana w wiedźminie i potrafi to udowodnić. Podczas rebelii Scoia'tael leczy rannych w Starej Wyzimie.

Siemko

  • Strona: neutralny

Uzależniony od fisstechu strażnik miejski, jeden z tych "luźnych". Mimo, że bez narkotyku nie wyobraża sobie życia, jest całkiem normalny. Słowo całkiem mówi tu, że na sam widok wiedźmina, nie chce poszczuć go psami.

Talar

  • Strona: nieutralny.

Znany każdemu opryszkowi i każdemu strażnikowi paser, który posiada tak rozległe znajomości, że nikt nie może go ruszyć, co pozwala mu spokojnie wypełniać swoją robotę. Talar posiada "dwie twarze", ale nie zepsuję niespodzianki i nie powiem jakie ;) Wszystko wyjaśni się na początku III aktu.

Triss Merigold

  • Strona: neutralna.

Ponętna i utalentowana czarodziejka, do której wiedźmini mają zaufanie. Tak jak Shani, ona też miała kontakt z Geraltem. Należy do Loży Czarodziejek i ma swoje tajemnice. Ratuje nas po walce z Azarem w II akcie i udostępnia glejt, pozwalający poruszać się po Wyzimie Handlowej. Jak każda czarodziejka ma duże ambicje i nie ma dla niech rzeczy niemożliwych.

Stary Ceglarz

  • Strona: neutralny

Upośledzony w dziecińtwie (przez cegłę, oO) ceglarz, który bagna zna jak własną kieszeń. Woda, smród, bród i komary

Vaska

  • Strona: neutralna. (czci vodyanoi).

Starsza wioski ceglarzy na bagnach. Z rozmowy z nią można wywnioskować, że była kobietą Maga, zamieszkującego niegdyś, zawaloną już, Wieżę. O dziwo, Vaska lubi zagrać w kości, co jest niezbyt podobne do garbatej staruszki. Chętnie zaoferuje nam nocleg i opowie o Wodnych Panach, bagnach i o tym co je zamieszkuje.

Velerad

  • Strona: Neutralny (Temeria)

Grododzierżca Wyzimy, cieszący się zaufaniem króla. Daje pieniądze za pokazanie dowodów zabicia paru potworów, a w wolnych chwilach lubi pograć w kościanego pokera.

Vincent Meis

  • Strona: neutralna (Temeria)

Vincent jest szefem straży miejskiej w Wyzimie, a jego kobietą jest miejscowa dziwka, Carmen. Mimo to ich miłość trwa. Potrafi się odwdzięczyć. Jest dobrym towarzyszem do rozmowy, przynajmniej nie traktuje wiedźmina jak popychadło. Twórcy gry dodali pewien smaczek, związany z Vincentem. ;)

Yeavinn

  • Strona: Scoia'tael.

Elf, który wzniecił powstanie Scoia'tael w Temerii. Pała nienawiścią do dh'oine – ludzi i jak każdy elf kocha naturę. Zorganizował napad na Bank Vivaldiego i tak jak Toruviel jest symbolem "walki o wolność".

Zahin Smartz

  • Strona: neutralna (Scoia'tael?)

Krasnoludzki dentysta, uczulony na zioła. Kolekcjonuje zęby, a co za tym idzie, daje nam zadanie – znaleźć okazy niezwykłych kłów (więcej w solucji). Jest fanem Zdenka – bezimiennego Mistrza z Bagien.

Zoltan Chivay

  • Strona: neutralna

Krasnolud, przyjaciel wiedźmina z dawnych czasów. W czasie Wielkiej Wojny z Nilfgaardem pomagał samotnych kobietom i ich dzieciom. Podarował Geraltowi wspaniały miecz – Sihill. Jest i był przeciwny Scoia'tael, chociaż też jest nieludziem.

Zygfryd z Denesle

  • Strona: Zakon.

Syn błędnego rycerza Erycka z Denesle. Po śmierci swojego ojca z rak mantikory, wstąpił do Zakonu Płonącej Róży, gdzie szybko zaczął awansować. Jeśli wybierzemy drogę zakonu, po śmierci Jakuba de Aldersberga, zostanie Wielkim Mistrzem. Zygfryd całkowicie wierzy zakonowi i rozprzestrzenianej przez niego idei.