Lokacje

Twórcy gry postarali się, żebyśmy podczas wędrówki przez kraj Temerii, jak i całą grę, zachwycali się pięknem widoków i realistyką stworzonych przez nich lokacji.

 

Kaer Morhen

Wiedźmińskie Siedliszcze, ukryta w Górach Sinych twierdza, w której szkoli się młodych chłopców na wiedźminów. Nikt nie wie, gdzie tak na prawdę się znajduje, jedynie nieliczni mogą się tam dostać, ale wyłącznie wtedy, gdy mieszkający w Caer a'Muirehen wiedźmini tego chcą.

Podgrodzie

Obrzeża Wyzimy, które zamieszkują nieliczni wieśniacy, nie dający sobie rady z gnębiącymi ich potworami, nie doczekując się na pomoc ze strony straży, chętnie wynajmą wiedźmina. Bestia, potwór przywołany przez nienawiść mieszkańców podgrodzia, terroryzuje ich, przywołując posłuszne mu stwory - barghesty.

Wyzima Klasztorna

Jedna z trzech dzielnic stolicy Temerii - Wyzimy. Jest osiedlem plebsu i nieludzi, których jeszcze nie wyeksmitowano do Starej Wyzimy. Roi się tam od biedaków, oprychów i dziwek. Ponadto w Wyzimie Klasztornej znajduje się Szpital Lebiody i siedziba Zakonu Płonącej Róży.

Bagna

Pełne wody, utopców i komarów bagna zamieszkują ceglarze, wyznawcy dziwnego bóstwa - vodyanoi - ryboludzi. Oni też potrzebują wiedźmina, a jakby tego było mało, w gąszczu mokradeł znajduje się Gaj Druidów i stara, zawalona Wieża Maga, do której Kalkstein pragnie się dostać.

Wyzima Handlowa

Dzielnica bogatych mieszkańców stolicy, kupców i urzędników. W Wyzimie Handlowej znajduje się jeden z większych banków światowych, noszących imię "Vivaldiego" w nazwie, jak i zwykły Ratusz. W karczmie Nowy narakot przesiadują arystokraci i osoby mający wypchane sakiewki, inaczej nie mieli by tam czego szukać. Symbolem bogatej dzielnicy jest wieża ratuszowa, na której umieszczony jest wielki zegar.

Brzeg

Miejsce, z którego widać wyspę Rybitw, a czasami nawet zattopione miast Ys. Brzeg upodobali sobie mieszkańcy wsi, stawiając tam pomnik Pani Jeziora. Również Król Rybak uwielbia tam pracować i ma tam swoją chatkę. Idąc wzdłuż morza, można natrafić na jaskinię zamieszkiwaną przez elfy - rozbite komando Scoia'tael, na czele z Toruviel.

Wioska Odmęty

Wesoła wioska, której mieszkańcy przygotowywują się do zamążpójścia córki sołtysa - Aliny, z bogatym kupcem - Julianem. Za wioską znajdują się ruiny, być może, starej świątyni, nawiedzanej przez nieumarłego... hazardzistę. Idąc dalej tym samym szlakiem można natrafić na ruiny mostu, który jest naprawiany przez miejscowego murarza, a pomaga mu jegp syn - utalentowany łucznik.

Pola

Miejsce zamieszkania pustelnika. Na polach znajduje się opuszczony młyn, stary krąg druidów oraz gniazdo wywern. Krąg w nocy nawiedzany jest przez upiory i Króla Gonu. Pustelnik wie bardzo dużo, jak na samotnego eremitę, a na dodatek ma jedną wolną chatę - w sam raz dla wiedźmina.

Stara Wyzima

Getto dla nieludzi. Schorowanych, zarażonych, zmęczonych i niewinnych nieludzi - elfów i krasnoludów. Jest miejscem, w którym wybuchła rebelia.

Cmentarz na bagnach

Stary, zapomniany przez ludzi cmentarz ożywił się, w głównej mierze przez uchodźców, po wybuchu rebelii Scoia'tael. Na bagnach znajduje się krypta, w której pochowany został Kruk. Jedną z jaskiń na cmentarzu upodobał sobie bezimienny mistrz w walce na pięści - Zdenek. Oprócz tego, nie ma tam nic ciekawego.

Stare Dworzyszcze

Stara, opuszczona siedziba królów Temerii. W krypcie pochowana została legendarna strzyga, córka Foltesta - Adda, z której Geralt później zdjął klątwę. Później to miejsce upodobał sobie Azar Javed, szef organizacji - Salamandry.

Zamek Foltesta

Nowy, przypominający katedrę zamek króla Foltesta, z ogrodem w centrum. Nic wyjątkowego.