Wiedźmini

Dodano: 16.05.2010 / autor: Administrator


"Vedymini, a. wiedźmini wśród Nordlingów (ob.) tajemnicza i elitarna kasta kapłanów-wojowników, prawdopodobnie odłam druidów (ob.). Wyposażeni w wyobrażeniu ludowym w moc magiczną oraz nadludzkie zdolności, stawiać mieli v. do walki przeciwko złym duchom, potworom i wszelkim ciemnym siłom. W rzeczywistości, mistrzami będąc we władaniu bronią, byli v. używani przez władyków Północy w walkach plemiennych, między owymi toczonych. W boju wpadali v. w trans, wywoływany, jak się mniema, autohipnozą lub środkami odurzającymi, walczyli ze ślepą energią, będąc całkowicie niewrażliwymi na ból i poważne nawet obrażenia, co umacniało przesądy o ich nadprzyrodzonej mocy. Teoria, wedle której v. mieli być produktami mutacji lub inżynierii genetycznej, nie znalazła potwierdzenia. Są v. bohaterami licznych podań Nordlingów (por. F. Dellanoy, "Mity i legendy ludów Północy"). Effenberg i Talbot,
Encyclopaedia Maxima Mundi, tom XV "


"Czas pogardy"

Wiedźmini to ludzie, których poddano bardzo niebezpiecznym mutacjom i od dziecka szkolono w zabijaniu potworów. Mutacje te, zwane próbami cechuje bardzo ostra selekcja - przeżywa trzech, czterech na dziesięciu. Wiedźmini są zwykle szczupli i bladzi, posiadają widzące w ciemnościach kocie oczy. Niektórych zmian, którym są poddawani, czasem nie sposób przewidzieć, bywają więc wiedźmini o nienaturalnie przekrwionych, lub żółtych oczach, o niezwykłych kolorach włosów,  lub nawet przedwcześnie posiwiali. Mimo to mutacje dają wiedźminom sporo mocy, mają immunitet na choroby, potrafią regulować tętno i ciśnienie krwi, widzieć w ciemnościach i szybciej się poruszać. Niestety zabójcy potworów są całkowicie sterylni - nie mogą mieć potomstwa. Obecnie wiedźminów jest niewielu, gdyż do przeprowadzenia mutacji potrzebny jest czarodziej, a żaden nie ma dostępu do wiedźmińskiej aparatury, składników i receptur obecnych jedynie w Kaer Mohren.

Kiedyś istniały trzy wiedźmińskie szkoły: Gryfa w jaskiniach gór Amell, Kota w cytadeli Stygga i Wilka w Kaer Morhen. Wiedźmini są wynikiem nieudanej próby stworzenia zakonu czarodziejów-wojowników. Mutacje organizmu spowodowały drastyczne ograniczenie zdolności magicznych, przez co czarodzieje-wojownicy byli w stanie rzucać tylko kilka prostych zaklęć, a na dodatek większość z nich została pozbawiona emocji. Mimo iż magowie stanowczo sprzeciwiali się dalszej "produkcji" tych czarodziejów-wojowników, lokalni władcy nie zaprzestali doświadczeń, gdyż na eksperymenty zdążyli już wydać olbrzymie sumy pieniędzy, a efekt chodź daleki od ideału, nie był najgorszy. Wśród magów znalazł się jeden renegat, który dalej prowadził doświadczenia, opracował receptury eliksirów, oraz najefektywniejszy sposób prowadzenia mutacji. Wściekli czarodzieje wynik tych eksperymentów nazwali "wiedźminami", czyli męskim odpowiednikiem prymitywnych wiedźm. Wyszkoleni zabójcy potworów ruszyli na szlak, by bronić ludzi przed potworami, początkowo mieli się utrzymywać z dobrowolnych datków, nie udało się to jednak i zaczęli żądać pieniędzy, za zabijanie bestii.

Każdy wiedźmin posiada dwa miecze, mówi się że jeden srebrny na potwory, drugi żelazny na ludzi, jednak zabójcy potworów mówią, że oba są na potwory. W posługiwaniu się tymi mieczami są szkoleni od dziecka i w tej dziedzinie nie mają sobie równych. Przed walką wiedźmini przygotowują się zażywając eliksiry, które na różne sposoby pomagają im w walce. Podczas starcia używają miecza i prostych zaklęć zwanych znakami. Obecnie znane jest 6 znaków: Aard, Igni, Aksji, Quen, Heliotropu i Yrden.