O premierze i spadających notowaniach!

News - Wiedźmin 3

Jak już dobrze wiecie, nasza tegoroczna nadzieja na grę roku, czyli Wiedźmin 3: Dziki Gon, zostanie wydany o cztery miesiące później niż pierwotnie zakładano w celu maksymalnego dopracowania tytułu. Jednak nie samą grą się żyje i spółka akcyjna CD Projekt S.A ponosi konsekwencje swojej decyzji pod postacią gwałtownego spadku akcji na giełdzie aż o 5zł!

Wygraj książkę Wiedźmin: Sezon Burz!

A teraz przejdźmy do komentarza prezesa CD Projektu Adama Kicińskiego, który wyjaśnił nam biznesowe aspekty przesunięcia daty premiery Wiedźmina 3:

Przesunięcie premiery oczywiście zmienia perspektywę tegorocznych wyników, gdyż przychody z Wiedźmina 3 przesuną się w czasie. W związku z przesunięciem premiery program motywacyjny najpewniej nie zostanie uruchomiony po 2014 r. Celujemy w realizację celów zapisanych w programie po 2015 r.

Prezes wyjaśnił również, że przesunięcie premiery minimalnie zwiększy koszty produkcji Wiedźmina 3. Pojawiło się również pytanie o preordery oraz kampanie marketingową i ewentualny zwrot pieniędzy, na które Pan Adam odpowiedział następująco:

Nie rozpoczęliśmy jeszcze płatnej kampanii marketingowej i zbierania zamówień, więc z punktu widzenia kosztowego nic się nie zmienia, nie musimy nikomu zwracać żadnych pieniędzy.

Pojawiło się także interesujące pytanie odnośnie opóźnienia premiery, czy było to spowodowane jakimiś błędami przy produkcji samej gry. Prezes CD Projektu od razu odpowiedział:

Nie uważam, że gdzieś popełniliśmy błąd. Nie jest tak, że zawiodła jakaś jedna linia krytyczna.

A teraz przejdźmy do innych drobnostek przesunięcia premiery Wiedźmina 3

Wygraj książkę Wiedźmin: Sezon Burz!

Dlaczego Wiedźmin 3 nie zostanie wydany w tym roku to już wiemy, ale pojawiają się inne kwestie - co skierowało CD Projekt do przesunięcia premiery? Na to pytanie ponownie odpowiedział znakomity prezes Adam Kiciński:

W czasie procesu produkcji zaczęliśmy mierzyć wyżej niż pierwotnie zakładaliśmy. Teraz doszliśmy do wniosku, że warto poświęcić jeszcze trochę czasu, aby dodatkowo dopracować grę. Dla fundamentów spółki przesunięcie premiery o cztery miesiące nic nie zmienia.

Momentalnie pojawia się pytanie, co z produktami mającymi wspierać Wiedźmina w tym roku (czyli m.in. komiks oraz gra planszowa)? Również w tym aspekcie uspokaja nas prezes, tłumacząc:

Wszystkie rzeczy, które zapowiadaliśmy wcześniej, tzn. komiksy, grę planszową w wersji analogowej i na tablety oraz jeszcze jedną nową rzecz, która będzie ogłoszona za tydzień, zostaną wydane w tym roku zgodnie z wcześniejszymi planami

Powyższe informacje pochodzą ze strony Bankier.pl

A teraz nadeszła pora, na małe podsumowanie w punktach wszystkich ważnych informacji z oficjalnego forum cdprojekt.com:

  • Termin lutowy jest oczywiście określony na bazie obecnej wiedzy, ale jak najbardziej uwzględnia ryzyka, z których firma zdaje sobie sprawę. Data jest wyznaczona rozważnie. Absolutnie bezsensownym byłoby świadome narażanie się na kolejne zmiany terminu;
  • Wiedźmin 3 ma szansę być grą bardzo dobrą. Co więcej mamy przekonanie, że możemy sięgnąć jeszcze wyżej niż pierwotnie zakładaliśmy. Firma wierzy, że jest to potencjalnie możliwe i widzi jak dużym (naprawdę istotnie większym od początkowych założeń) zainteresowaniem cieszy się gra wśród graczy, mediów i partnerów biznesowych;
  • Jest jeszcze masa drobnych rzeczy do poprawek, podkręcenia, wielokrotnego przetestowania i wypolerowania;
  • Firma będzie streamowała za tydzień we wtorek swoją konferencję prasową dla inwestorów;
  • Za tydzień zostanie wspomniany w minimalnym stopniu nowy produkt współtworzony przez CD Projekt RED
  • Firma wierzy w zasadę, że im dłużej się promuje tym ma się szansę na lepsze (szersze) wypromowanie. Oczekiwanie nie można doprowadzić do znudzenia, czy frustracji. Trzeba mieć pomysły jak wzbudzać coraz większe zainteresowanie aż do momentu komercjalizacji produktu. REDzi takie pomysły mają. Są przekonani, że jeśli dostarczą grę o oczekiwanej jakości, ci którzy świadomie chcą kupić Wiedźmina 3 kupią go niezależnie od tego, czy będzie wydany przed, czy po gwiazdce. Natomiast firma ma szansę dotrzeć do kolejnych, nowych, potencjalnych odbiorców.

Pozostaje tylko czekać na dalsze kroki CD Projektu - my z pewnością będziemy ich wspierać! :-)