O Geralcie który tradycyjnie będzie niszczył i zabijał - czyli nowe informacje!

News - Wiedźmin 3

News już od dłuższego czasu dostępny, w internecie i większość mogła go na spokojnie, wcześniej przeczytać, ale oczywiście aby wszystko „było jak należy” i u nas odpowiednia informacja się pojawia. Tym razem o destrukcji otoczenia i płynności gry na konsolach. Zapraszam do rozwinięcia!



Kto nie chce czytać tego newsa, np. ze względu na jego długość, może sobie go przewinąć na koniec, gdzie znajduje się podsumowanie. Przechodząc jednak do tematu, jak mówi Balázs Török (główny programista silnika) z CD Projekt RED:

Tradycyjnie robimy wszystko, by zaoferować grafikę najwyższej jakości. W konsekwencji trzeba liczyć się z pewnymi ograniczeniami. Jeszcze nie jesteśmy na tak zaawansowanym etapie produkcji, by mówić szerzej o rozdzielczości na konsolach nowej generacji, ale naszym celem na pewno jest płynność animacji na poziomie 30 klatek na sekundę

Potwierdził on również informację, że gra jest w dalszym ciągu projektowana z myślą o procesorach wielordzeniowych oraz wykorzysta dobra oferowane przez technologię APEX (ułatwia ona twórcom oprogramowania dodawanie do ich gier (przeznaczonych dla wielu różnych platform) szczegółowych efektów fizycznych):

Obecnie dużo pracy wkładamy w to, aby zniszczalne środowisko było integralną częścią produkcji. Nie chodzi o to, żeby była to wartość dodana tylko ze względu na kwestie wizualne – planujemy umieścić w grze szereg sytuacji, w których dzięki zastosowanej technologii pojawi się wiele dodatkowych interakcji.

osada



Widać że programiści z CD Projekt RED tworzą w wielu aspektach tytuł niepowtarzalny. Jakby na potwierdzenie tego można zacytować inną z wypowiedzi:

Wiedźmin 3 graficznie także będzie prezentował się znacznie lepiej. Jednak nie chodzi tu tylko o wielkość tekstur, które nakładane są na modele, czy zagęszczenie siatki na modelach ( model składa się z tysięcy polygonów, rozłożonych w przestrzeni 3D ) - podkreślił Paweł Mielniczuk (Główny Artysta Postaci – w CDP RED ). Najważniejszą zmianą, jeśli chodzi o techniczne aspekty, są ubrania, które zachowują się tak, jak powinny i różne wisiorki, które są także ruchomymi elementami.

- Próbujemy poruszać jak największą liczbą elementów na postaci. Mamy wiele fizycznych obiektów, takich jak kawałki materiału powiewające na wietrze, łańcuchy i inne – powiedział Jonas Mattsson. - Chcemy, by to było tak żywe, jak to możliwe. A kiedy powieje wiatr, powinno być widać ruch trawy na równinie i czuć, że to wiatr tym wszystkim porusza. Jest w tym znacznie więcej życia, wcześniej była to tylko animacja.

Balázs Török, zwrócił z kolei uwagę na system renderowania. W grze wszystkie obiekty powinny wyglądać dobrze, niezależnie od oświetlenia - czy jest dzień, czy noc, słoneczna pogoda, czy pada deszcz. Tym samym artyści nie muszą wykonywać danych czynności kilkukrotnie, wiedząc że efekt będzie dokładnie taki jakim sobie wyobrazili . Co więcej, światło będzie odbijać się od różnych elementów bardziej realistycznie. Wszystko, co musi zrobić artysta, to wybrać materiał i po prostu stworzyć jakiś obiekt, reszta zostanie obliczona automatycznie.

osada



Podsumowując:

  • 30 fps co najmniej - taką ilość klatek CD Projekt RED chce uzyskać na konsolach nowej generacji (niezbędne minimum);
  • Ubrania postaci, jak i wszystkie tkaniny w niezwykle realny i naturalny sposób zaczną reagować na wiatr;
  • Elementy typu wisiorki, naszyjniki, łańcuchy, będą liczone w czasie rzeczywistym, zależnie od ruchu postaci oraz podmuchów wiatru;
  • Wiatr ma mieć znaczny wpływ na rośliny i wiele innych elementów świata Wiedźmińskiego, przez co gra stanie się bardziej podobna do tego, co możemy zauważyć w realnym środowisku;
  • Jeszcze bardziej szczegółowa grafika;
  • Usprawniony system renderingu - realniejsze obiekty w każdej z sytuacji (pogodowej itp.);
  • Obsługa technologii APEX;
  • Gra tworzona jest z myślą o wielordzeniowych procesorach.


  • Wszystko to świetnie brzmi, tylko pytanie co z maszynami które mają to obsłużyć? :D

    Jednak moim zdaniem nie mamy się czym przejmować. CD Projekt nigdy nie wyda czegoś, co się nie spodoba nam, fanom. Jestem więc pewien, że możemy spać spokojnie :-)

    Jak zwykle Was, drodzy fani, zapraszam do komentowania i dzielenia się swoimi opiniami. Pozdrawiam ;-)