Wiedźmin 3 - coś więcej! Czyli o technologi i wymaganiach!

News - Wiedźmin 3

Całkiem niedawno pisałem o technologiach użytych, bądź dostosowanych na potrzeby najnowszej odsłony, przygód Białego Wilka. Jednak informacje te opierały się tylko na udostępnionych materiałach, w głównej mierze filmikach krążących w sieci. Natomiast dziś mogę o nich napisać coś więcej, gdyż zdanie w tej sprawie zabrali sami twórcy gry! A więc o wszystkich potwierdzonych lub niepotwierdzonych, informuję w rozszerzeniu newsa. Zapraszam!

Jak wynika z informacji udzielonych przez Greg Rdzany (starszy producent techniczny) i Balazs Torok (programista silnika), twórcy Wiedźmina 3, mają o wiele łatwiejsze zadanie tworząc grę tak bardzo zaawansowaną, a to wszystko dzięki zastosowaniu, silnika RED Engine 3. Z wypowiedzi jakie otrzymaliśmy wiadomo jest też, że gra intensywnie testowana jest na systemach Windows 8, i Windows 8.1, a dzięki przejściu na architekturę 64 bitową, twórcy zyskali o wiele więcej pamięci, której nigdy za dużo. Ponadto niestety na czas dzisiejszy twórcy nie planują implementacji technologii jakie oferują interfejsy DirectX 11.1, i DirectX 11.2, co nie oznacza, że nie zaimplementują bibliotek w wersji DirectX 11. Musimy być dobrej myśli!

Abstrahując od podanych informacji, niżej wypunktuję te których nie podałem wcześniej:

  • Technologia Fur Tech, znajdzie zastosowanie w Wiedźminie 3. Twórcy zaznaczają jednak że trwają intensywne prace nad optymalizacją kodu, w czym również udział bierze Nvidia.
  • Gra wykorzystywać będzie narzędzia PhysX 3.x SDK, zastępującego silnik fizyczny Havok.
  • Developerzy zapewniają, że optymalizują grę w ten sposób aby uruchomiła się, na jak największej liczbie komputerów, potwierdzając jednocześnie, że wymagania będą większe niż te w Wiedźminie 2.

Zdania wystosowane przez REDów, a przedstawione wyżej potwierdzają informacje, które poznaliśmy już wcześniej, ale i zapewniają, że nowy Wiedźmin do wyświetlenia stadka wilków nie będzie potrzebował komputerów z NASA ;-)

Z mojej strony to już wszystko. Zapraszam do komentowania!