Wiedźmin 3 - Cud znad Wisły - czyli o technologii "futra"! |AKTUALIZACJA|

News - Wiedźmin 3

O tym że gry o przygodach Geralta urzekały nas swoim wyglądem mogliśmy się przekonać nie raz. Jednych mniej drugich bardziej, ale jednak. Wiedźmin 1 i 2, "władały pastelami", czy klimatycznymi słowiańskimi widokami. Miliony algorytmów tworzyły za każdym razem piękne obrazy. W Wiedźminie 3 nie będzie inaczej! Co tym razem REDzi przygotowali dla nas, i czy aby na pewno nasze blaszaki wytrzymają takie obciążenie? Zapraszam do rozwinięcia newsa!

Aby sprecyzować, w temacie chodzi o sposób renderowania grafiki w grach CDP RED. Jak dobrze wiemy, pierwsza część "hulała" na zmodyfikowanej, i wyśrubowanej do końca Aurorze, która jednak nie obciążała zbytnio naszych kart. Dwójka, dzięki uberpróbkowaniu z powodzeniem męczyła słabsze układy, i tylko te z najwyższych półek nie miały problemów z fps-ami. Ale to nie koniec bowiem Wiedźmin 3 ma wycisnąć ostatnie soki, a to za sprawą oprogramowania PhysX, które zajmować się będzie symulacją futer zwierząt.

W tym wszystkim nie byłoby nic przerażającego, gdyby nie to że najmocniejsza karta od Nvidii, Geforce GTX Titan, z dwoma wilkami na scenie wygenerowała zaledwie 65 klatek (30 fps to granica płynnego obrazu) na sekundę w rozdzielczości 1024x768! Z jednym wilkiem na ekranie liczba fps wynosiła 140 klatek na sekundę, a gdy wyłączono ów efekt, czyli wyświetlany był tylko model wilka i sama tekstura, jak to miało miejsce w grach do tej pory - testerzy otrzymali aż 410 fps.

Jak widać przepaść w wyświetlaniu klatek, pomiędzy poszczególnymi ustawieniami jest ogromna, ale tym razem nie mamy do czynienia ze zwykłym bajerem. Aby nie być gołosłownym poniżej prezentuję filmik ukazujący symulację futra na wilku z gry. Wideo przedstawiła Nvidia w czerwcu tego roku na targach E3.

Teraz już zapraszam do oglądania, link poniżej:

Update!!!

Aby nie pisać kolejnego newsa, uaktualniam tego. Już piszę dlaczego. Mianowicie chciałbym Wam zaprezentować filmik z prezentacją technologii w Wiedźmin 3, ale ukazujący nie tylko technologię futra od Nvidia, lecz całą masę innych smaczków, takich, jak nawet volumerycznie generowane chmury, czy obszarowa perspektywiczna mgła, itd.

Filmik choć nie najlepszej jakości daje nam możliwość zauważenia zmian, i efektu użytych technologii. Zapraszam więc do oglądania! ;-)

Nowy Film!

No i jak, podobało się? Jeżeli tak to teraz zapraszam do sklepu po dwa Titan'y :-D

Ale już tak całkiem na serio, czy te wszystkie znaki które mamy przyjemność oglądać - w tym dzisiejszy filmik - nie zapowiadają nam czegoś wspaniałego? :-D

Zapraszam do komentowania newsa ;-)

PS Sorry za przydługawą formę :-D