CD Projekt – strategia rozwoju na lata 2013-2016

News - Wiedźmin 3

Warszawa, 21 marca 2013, CD Projekt podsumował ubiegły rok oraz przedstawił swoją strategię działalności na najbliższe lata. Rekordowy zysk spółki w ubiegłym roku, zapowiedź powstania pierwszej niekomputerowej gry opartej na uniwersum Wiedźmina o zasięgu globalnym, czy dynamiczny rozwój własnych kanałów dystrybucji, to tylko strzęp tego, co się dowiedzieliśmy. Po więcej informacji zapraszam do rozwinięcia, gdzie tradycyjnie wypunktowałem najważniejsze nowinki.

Sukcesy spółki CD Projekt w 2012 roku:

  • spółka wypracowała rekordowy zysk na poziomie 28,1 mln złotych netto;
  • premiera edycji rozszerzonej Wiedźmina 2 na konsoli Xbox 360 i PC;
  • premiera Wiedźmina i Wiedźmina 2 na komputery Mac;
  • entuzjastyczne przyjęcie przez media zapowiedzi nowych gier studia - Wiedźmina 3 oraz Cyberpunk’a 2077;
  • uruchomienie i sukcesywne rozwijanie przez część wydawniczą CDP.pl własnego, lokalnego kanału cyfrowej dystrybucji;
  • dynamiczny rozwój globalnej platformy cyfrowej dystrybucji GoG.com.

Plany CD Projekt RED na 2013 rok:

  • zawarcie umów z dystrybutorami Wiedźmina 3 na najważniejszych rynkach (USA, Europa, Azja);
  • rozpoczęcie ogromnej kampanii marketingowej Wiedźmina 3;
  • premiera otwartej bety narzędzia dla modderów REDkit;
  • premiera „gry bez prądu” opartej na uniwersum Wiedźmina;
  • dalsze promowanie Wiedźmina 2;
  • otworzenie przedstawicielstwa CD Projekt w Stanach Zjednoczonych odpowiadającego za marketing na rynkach obu Ameryk;

A oto plany CD Projekt RED na lata 2014-2016:

  • wydanie gier Wiedźmin 3 oraz Cyberpunk 2077;
  • wydanie dwóch mniejszych, ale tej samej wysokiej jakości, wspierających sprzedaż Wiedźmina 3 bądź Cyberpunk'a 2077;
  • wydanie gry na platformy mobilne mającej opartej na marce Wiedźmin bądź Cyberpunk;
  • rozpoczęcie licencjonowania autorskiego silnika REDengine.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany szczegółami, to zapraszam do przeczytania oficjalnego obszernego materiału tutaj oraz tutaj. Jest on, przynajmniej według mnie, naprawdę ciekawy… co zresztą dobrze wróży dla polskiej firmy na przyszłość! :-)