The Witcher RPG i wyciętej zawartości ciąg dalszy

News - Wiedźmin 3

W lipcu ubiegłego roku ogłoszono powstawanie papierowej gry RPG osadzonej w świecie Wiedźmina. Od tamtego czasu nie raczono nas szczegółami dotyczącymi postępu produkcji, ale dzisiaj wiemy już więcej. Ponadto światło dzienne ujrzały również kolejne wycinki zawartości Dzikiego Gonu. Czytacie na własną odpowiedzialność!

Jakiś czas temu odbył się festiwal Totalcon, podczas którego twórcy z Talsorian Games mieli okazję pokazać grę szerszej publiczności. Cody Pondsmith, główny projektant, podzielił się na blogu obserwacjami i wrażeniami z festiwalu oraz konkretami dotyczącymi projektu.

Dostępne będą cztery rasy:

  • ludzie - stanowią najliczniejszą grupę, szanowani i akceptowani przez społeczeństwo;
  • elfy - podstępni, potrafią przetrwać w dziczy, świetni łucznicy, powszechnie znienawidzeni;
  • krasnoludy - mocni i silni, ze smykałką do handlu, tolerowani przez społeczeństwo;
  • wiedźmini - rzadko spotykani, opanowani wojownicy, którzy wzbudzają strach;

Dodatkowo możliwe będzie wybranie klasy:

  • bard - charyzmatyczny artysta, łatwo nawiązujący kontakt;
  • rzemieślnik - oprócz wytwarzania broni i zbroi, potrafią również modyfikować broń na polu walki;
  • łotrzyk - potrafi złamać każdy zamek i po cichu zabić przeciwnika;
  • lekarz - leczy rany z podwójną efektywnością i zadaje potężne obrażenia dzięki anatomicznej wiedzy;
  • mag - manipulator odsunięty od władzy, który używa swojej mocy do zemsty i ucieczki przed prześladowaniami;
  • kupiec - dzięki znajomości zaopatrzenia, jest w stanie znaleźć słabe punkty w uzbrojeniu przeciwnika. Dodatkowo znając potęgę pieniądza może zdobywać sojuszników i prosić o przysługi;
  • kapłan - wysłannik bogów, używa krwawych rytuałów do uzdrawiania, a niewiernych pali świętym ogniem;
  • wiedźmin - zabójca potworów biegły w alchemii, magii i walce mieczem;

Każda klasa posiada własne drzewko rozwoju ze specjalnymi zdolnościami. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej, zapraszam na stronę Talsorian Games.

Od dawna wiadomo, że ekipa CD Projekt RED z różnych (czasem dla nas niezrozumiałych) przyczyn, wycięła, bądź pominęła sporo kontentu z finalnej wersji Dzikiego Gonu. Dzięki podesłanemu przez Gerwanta linkowi (za co bardzo dziękujemy), postanowiłam bliżej przyjrzeć się temu problemowi. Być może o większości tych "wycinanek" już wiedzieliście, ale poniżej zamieszczam całkiem pokaźną listę wyciętej zawartości. UWAGA: naturalnie znajdziecie tutaj spoilery, a dodatkowo możecie wpaść w depresję, ostrzegam. Ja płakałam jak pisałam. ;-)

  • planowana była skelligijska talia do gry w Gwinta, w której miały się znaleźć takie karty jak: król Bran, Crach an Craite, Eist Tuirseach, Myszowór, Draig Bon-Dhu (skald obecny na uczcie u Calnthe), Lugos, Holger, Donar an Hindar, Udalryk, Hjalmar;
  • oprócz maski wilka, lisa i ptaka, miała być dostępna maska świni, która ostatecznie przypadła Dijkstrze;
  • lektura specjalnych książek miała dawać bonusy do obrażeń przeciwko ludziom (np. Tactics for Skelligans, Tactics for Nilfgaardians);
  • we wczesnej fazie produkcji były plany dodania rzutek, kościanego pokera, picia oraz specjalnych funkcji dostępnych tylko dla Kinect'a i Smart Glass;
  • wiedźmińskie zmysły początkowo nosiły nazwę trybu skupienia i mogły być używane podczas walki (coś na zasadzie systemu V.A.T.S. z Fallout'a);
  • Geralt miał spotkać Iorwetha w Novigradzie, gdy ten grał na flecie tą samą melodię, co w Wiedźminie 2. Znaleziono również opis postaci Insegrima Faolitiarny, być może również miał pojawić się w grze;
  • pierwotnie Caranthir miał nosić imię Canaris;
  • Krwawy Baron początkowo nazywał się Filip Wiley, prawdopodobnie miał mieć związek ze Skurwielem Juniorem;
  • Menge miał uwięzić Margaritę Laux - Antille. Wówczas Geralt mógł go pojmać i oddać Dijkstrze lub uwolnić, ratując tym samym czarodziejkę;
  • Ge'els miał nazywać się Goebbels i być jednym z generałów Dzikiego Gonu;

Poniżej wklejam post Gerwanta, jeszcze raz serdecznie dziękujemy za informacje.

Biały Sad:

  • nie Nilfgaardczycy ale jakiś starzec zatrudnia Geralta do zabicia gryfa;
  • kilka pobocznych questów: zadanie z gadającą babą wodną, pomaganie temerskim partyzantom, zabawa z wiejskimi dziećmi;
  • z Yen Geralt miał się spotkać dopiero po audiencji u Emhyra;

Velen:

  • Hendrik miał być informatorem, który miał nakierować Geralta na agenta, który zginął z rąk Dzikiego Gonu. W finalnej wersji połączono te dwie postacie w jedną;
  • w Podgajach (wioska gdzie przebywa Keira) miała szaleć zaraza Morowej Dziewicy, miałaby ona zostać przeniesiona przez chłopów, którzy brali udział w ataku na wieże na Kłomnicy;
  • Dziady miały być znacznie bardziej rozbudowane i miały mieć o wiele większą rolę w fabule. Podczas nich moglibyśmy odtwarzać wspomnienia różnych osób/duchów, między innymi wspomnienia Avallac'ha, które zawierałyby chwile z Ciri i Eredinem;
  • podczas Dziadów mielibyśmy również przywołać duchy Barona i Anny (jeśli zginęli). Baron nawet w zaświatach piłby i znęcałby się nad żoną, Geralt miałby pomóc duchom odnaleźć spokój;
  • mieliśmy również otrzymać retrospekcję z ataku chłopów na wieżę na Kłomnicy, gralibyśmy jako Wszerad walczący z tłumem. Skończyłoby się to śmiercią dawnego barona poprzez zjedzenie go przez myszy;
  • podczas poszukiwań Imleritha w czasie sabatu Geralt miał mieć możliwość przespania się z jakąś wiedźmą;

Novigrad:

  • Geralt miał pomóc Triss w pracy w krematorium, a nie w magazynie;
  • podczas balu u Vegelbundów stara lady Vegelbund miała okazać się zdrajczynią, która wezwała Łowców Czarownic. Geralt musiałby uratować Triss i Alberta;
  • kilka questów z Rochem i Ioerwethem;
  • Roche miał doprowadzić nas do Corinne Tilly. Razem z znim mieliśmy też śledzić hierarchę Hemmelfarta dzięki czemu dowiedzielibyśmy się, że jest on kontrolowany przez kobietę o imieniu Tharja;
  • Iorwetha spotkalibyśmy w starym domu Triss, elf powiedziałby nam kilka słów o Królu Żebraków (Zireael: widać twórcy mieli sporo pomysłów na wprowadzenie postaci elfa, a i tak nie mieliśmy okazji go zobaczyć);
  • to Priscilla, a nie Jaskier miała być osobą, która pomogła Ciri w Novigradzie. W tym celu prosiłaby o pomoc byłe kochanki Jaskra;

Skellige:

  • miało się pojawić jakieś dziecko o magicznych zdolnościach, które miałoby nam pomóc w poszukiwaniach Ciri. Wiązałby się z tym jakiś rytuał przeprowadzony przez Geralta, Yennefer i Myszowora;
  • Cerys miała okazać się FAŁSZYWĄ CIRILLĄ, która zamierzała podszywać się pod córkę Cracha;
  • Crach miał być biologicznym ojcem Svanrige;
  • z związku w powyższym śledztwo dotyczące szukania sprawcy masakry dokonanej przez berserkerów miało być bardziej skomplikowane;
  • aby udowodnić winę Birny Geralt musiałby zebrać odpowiednio dużo dowodów. Jeśli by tego nie zrobił wina spadłaby na Cracha i druidów. Była rozważana opcja uwiedzenia Birny w celu zyskania więcej dowodów;
  • wątek Geralta podszywającego się pod jeźdźca Dzikiego Gonu wiązałby się z atakiem na Kaer Trolde, przechwyceniem Avallac'ha i podróży do wieży na Undvik;

Kaer Morhen/Wyzima:

  • po spotkaniu z Emhyrem (pewnie tym drugim) Voorhis miał odbyć podróż na Wyspę Mgieł;
  • Triss miała pomagać w badaniu klątwy Umy;
  • Yen i Vesemir mieli być również obecni podczas obrzędu Dziadów;
  • podczas bitwy o Kaer Morhen Iorweth i Ge'els mieliby być obecni (oczywiście walczyliby po różnych stronach). Właściwie to Ge'els miał walczyć z Eskelem, a potem z Ciri;

Jeżeli jeszcze Wam mało, to odsyłam Was tu i tu. Jak zawsze zapraszam do dyskusji w komentarzach.