Milion Wiedźminów w Polsce - relacja z konferencji CDP.pl

News - Wiedźmin 3

Wczoraj w Narodowym Instytucie Audiowizualnym w Warszawie miała miejsce urodzinowa konferencja polskiego dystrybutora gier z serii Wiedźmin - firmy CDP.pl (będącej niegdyś częścią CD Projektu), na której mieliśmy okazję z Łukaszem być obecni. Podczas wydarzenia pochwalono się sprzedażą Wiedźmina 3 oraz ogólnie gier z serii w Polsce, podsumowano pierwszy rok funkcjonowania platformy e-commerce, a także zaprezentowano plany na najbliższy rok. Zapraszamy do przeczytania wnikliwej relacji!

Przede wszystkim na wstępie chciałbym podziękować Marcinowi Kosmanowi za zaproszenie mnie i Łukasza, bo naprawdę miło było zobaczyć i usłyszeć na żywo w kinowej sali o milionie gier z serii Wiedźmin sprzedanych w Polsce. W takich momentach właśnie jest sporo najlepszej esencji tworzenia Warowni Starego Morza.

Jeżeli chodzi o samą konferencję, to poniżej tradycyjnie wymieniłem wszystkie najważniejsze informacje:

  • Wiedźmin 3 wraz z dodatkiem "Serca z kamienia" trafił do 375 tysięcy graczy nad Wisłą;
  • już trzeci raz - łączna sprzedaż wszystkich gier z serii Wiedźmin w Polsce przekroczyła milion egzemplarzy;
  • w zeszłym roku CDP.pl przejęło dystrybucję gier Activision w Polsce dołączając do portfolio wydawanych przez siebie tytułów przede wszystkim serię Call of Duty;
  • takie produkcje jak: Wiedźmin 3: Dziki Gon, Call of Duty: Black Ops 3, Farming Simulator 15, Disney Infinity, PES 2016, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, StarCraft II: Heart of the Swarm czy Guitar Hero Live - pozwoliły firmie dwukrotnie zwiększyć swój udział w rynku w 2015 roku;
  • na platformie CDP.pl jest już dostępnych 60 tys. produktów w sześciu kategoriach, firma odnotowała ponad 300% wzrost sprzedaży w stosunku do 2014 roku i ma teraz średnio 1,5 mln wizyt na swojej stronie w ciągu miesiąca;
  • firma ma w swoim katalogu gier już ponad 500 produkcji niezależnych i właśnie na rozwój tej strefy gier będzie położony nacisk.

Podczas konferencji wyraźnie było czuć, że ostatni rok pozwolił CDP.pl odwrócić trwający od dłuższego czasu w dystrybucji gier negatywny trend i nabrać mocnego wiatru w żagle. Wszystko wskazuje, że mający zadebiutować już wiosną drugi dodatek do Wiedźmina 3 pozwoli w utrzymać ten pozytywny kierunek. Oby, ponieważ oferowany przez firmę sposób sprzedaży (z darmowym odbiorem zamówienia w kiosku) jest naprawdę godny polecenia, a ponadto bardzo spodobało mi się główne przesłanie prelegentów z firmy, mówiące iż gracze swój kontakt z kulturą nie ograniczają tylko do grania w gry, ale też czytają książki, oglądają filmy, itd. Pozostając na chwilę przy drukowanych tekstach kultury - CDP.pl planuje w 2016 roku wejść na rynek wydawniczy książek.

Wracając do meritum sprawy, czyli Wiedźmina, niestety od przedstawicieli firmy nie udało nam się uzyskać żadnych informacji o dodatku "Krew i Wino". Poza tym jak się dowiedzieliśmy w najbliższej przyszłości nie jest planowane żadne zbiorcze wydanie wcześniejszych odsłon. Trochę szkoda, bo z przyjemnością bym zobaczył na półce w sklepie bogate wydanie całej trylogii, albo przynajmniej obfite wznowienie kultowej już "jedynki" i "dwójki".

Drugą częścią wczorajszego wydarzenia był panel dyskusyjny poświęcony wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości w grach oraz prezentacja samej technologii. Miałem krótką okazję ją przetestować i o ile moim skromnym zdaniem w grach kompletnie się nie sprawdzi, to jako ciekawostka chodzenie po pokładzie zatopionego okrętu zrobiło na mnie naprawdę spore i co ważne w zupełności pozytywne wrażenie.

Zdaniem zakończenia - obecnie na platformie CDP.pl trwa urodzinowa promocja, na której m.in. za 30 złotych można kupić dowolne wiedźmińskie puzzle. W końcu mogę szczerze napisać - jeżeli lubicie układać, to pozycja obowiązkowa, obowiązkowa, brać koniecznie, koniecznie! :-)