Wiedźmin 3 na polskim rynku według CDP.pl

News - Wiedźmin 3

Redakcja serwisu Eurogamer.pl opublikowała wywiad z Michałem Gembickim - prezesem CDP.pl. W rozmowie poruszono takie tematy jak: przejęcie dystrybucji tytułów spod szyldu Activision i Blizzard przez CDP.pl, lokalizacja gier, czy drobne problemy z MGS V. Jednakże najważniejszą dla nas częścią była ta dotycząca sprzedaży Wiedźmina 3 na polskim rynku. Więcej o tym w rozwinięciu newsa.


Jak wiemy rok 2015 to pierwszy rok, w którym CDP.pl działa samodzielnie, poza CD Projektem. Jednak nie tylko dlatego jest to rok szczególny. Wprowadzenie na rynek Wiedźmina 3 było niezwykle istotnym momentem w historii CDP.pl.

Z powodzeniem wprowadziliśmy na polski rynek grę Wiedźmin 3: Dziki Gon, bijąc przy tej okazji parę branżowych rekordów. Dla przypomnienia: udało nam się w zaledwie 24 godziny zebrać ponad 10 tysięcy zamówień na edycję kolekcjonerską; udało nam się zorganizować nocne otwarcia połączone ze sprzedażą gry w większości dużych miast w Polsce jednocześnie; i wreszcie - udało nam się w ciągu nieco ponad miesiąca od premiery gry sprzedać 260 000 egzemplarzy.

Michał Gembicki zapytany o to, czy jest zadowolony z wyników sprzedaży Wiedźmina 3, odpowiedział:

Pomni doświadczeń związanych ze sprzedażą poprzednich części spodziewaliśmy się, że i trzecia finalna część trylogii wiedźmińskiej przyniesie sukces. Mimo to nikt chyba nie pokusiłby się przed premierą o podanie takiej cyfry, jak 260 000 egzemplarzy. To rewelacyjny wynik, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni. Żadna inna gra w historii naszej firmy (ponad 20 lat) nie sprzedała się tak szybko w takim nakładzie. Studio RED stworzyło fantastyczne dzieło, które - jestem pewien - na wiele lat pozostanie w sercach graczy numerem jeden.

Wygraj książkę Wiedźmin: Sezon Burz!

Jeśli zaś chodzi o szczegóły dotyczące liczby sprzedanych egzemplarzy na konkretne platformy, to dowiedzieliśmy się jedynie, iż największym zaskoczeniem i największym sukcesem jest sprzedaż na platformę PlayStation 4.

Pojawiło się również pytanie o nadchodzące dodatki fabularne do Wiedźmina 3. Miejmy nadzieję, że odpowiedź Michała Gembickiego nie sugeruje ewentualnej daty premiery.

Wiedźmin to jedna z 2-3 najważniejszych marek w naszym portfolio i nasz największy dystrybucyjny hit sprzedażowy. Oczekujemy z wielką niecierpliwością na informację o dodatkach, bo znając studio RED przygotują doskonały materiał, który z miejsca zdobędzie serca graczy. Jestem pewien, że będzie to murowany kandydat na gwiazdkowy prezent.

Grupa CDP.pl nie zamierza zwalniać tempa, Michał Gembicki zdradził plany na najbliższą przyszłość:

Cały czas pracujemy nad kolejnymi wzmocnieniami w naszym katalogu. Na horyzoncie już widać 2-3 niezwykle ciekawe, pecetowe premiery, z których być może dwie ukażą się jeszcze w tym roku. Dzieje się dużo i szybko, i to wszystko sprawia, że ten rok pod każdym względem będzie dla CDP przełomowy. Mogę też zdradzić, że szykujemy parę niespodzianek personalnych, o których zapewne będzie głośno w branży. Szykujemy się też do wzięcia udziału w targach Warsaw Games Week w Warszawie w październiku, ale nie zapominamy też o graczach z Poznania i deklarujemy już dzisiaj obecność na PGA.

Jeżeli chcecie przeczytać cały wywiad, to odsyłam Was do źródła.