Największy w Polsce portal o grach – gry-online.pl – opublikował wczoraj bardzo obszerny materiał z odpowiedziami na najpopularniejsze pytania dotyczące Wiedźmina 3. Sprawdźcie co nowego dowiedzieliśmy się o Dzikim Gonie!
Zacznę od informacji z ostatniej chwili – redaktor niemieckiego serwisu Gamestar miał okazję w ubiegłym tygodniu testować Wiedźmina 3 na najwyższych ustawieniach graficznych z włączonymi realistycznymi włosami, czyli technologią HairWorks od Nvidii. Na komputerze wyposażonym w procesor Intel Core i7-4790, 16 GB RAM-u oraz kartę graficzną GeForce GTX 980 w rozdzielczości Full HD gra prawie przez cały czas utrzymywała stałe 60 klatek na sekundę. Wyjątkiem okazała się „stolica” wiedźmińskiego świata, czyli gęsto zaludnione miasto Novigrad, w którym pojawiły się okazjonalne zacinki. Do premiery Wiedźmina 3 pozostały jeszcze równe dwa miesiące, a gra wciąż jest optymalizowana, więc ostatecznie jest spora szansa, że wszelkie spadki płynności uda się wyeliminować.

Poniżej tradycyjnie wypunktowałem najważniejsze nowe informacje dotyczące Wiedźmina 3:
- po zakończeniu głównego wątku fabularnego będzie można kontynuować grę, zachowując ekwipunek, umiejętności itp. z końcówki gry;
- ukończenie głównego wątku fabularnego w zależności od poziomu trudności zajmie około 50 godzin, a licząc ze wszystkimi aktywnościami pobocznymi około 100-120 godzin;
- w grze nie będziemy mogli swobodnie eksplorować Wyzimy – udostępniony będzie jedynie obszar pałacu;
- w grze nie będziemy mogli przyłączyć się do żadnej frakcji;
- strzał z kuszy w głowę będzie zadawał dużo więcej obrażeń;
- w grze nie pojawi się możliwość posiadania własnego domu;
- ulepszanie wiedźmińskiego oręża będzie polegało na wykonywaniu specjalnych zadań. Najpierw będziemy musieli zdobyć odpowiedni schemat rzemieślniczy, potem zebrać potrzebne składniki, a w końcu odszukać odpowiedniego rzemieślnika;
- zwlekanie z robieniem zadań głównego wątku fabularnego nie pociągnie za sobą konsekwencji, jednak ominięcie pewnych zadań pobocznych będzie mieć konsekwencje dla świata;
- nad głowami przeciwników będzie informacja o stanie ich zdrowia, poziomie oraz mieczu, którym należy z nimi walczyć;
- w wersji PC (ani konsolowych) nie będzie można zmieniać zasięgu widzenia;
- silnik gry w pełni wspiera wielowątkowość procesorów, co oznacza, że nie jest wykluczone, iż na najwyższych ustawieniach graficznych Wiedźmin 3 wykorzysta nawet osiem wątków;
- widoczne doczytywanie tekstur zostało znacznie zredukowane i w obecnej wersji gry już niemal nie występuje;
- obecnie CD Projekt RED nie planuje wykorzystania w przyszłości w Wiedźminie 3 DirectX 12;
- CD Projekt RED osobiście nadzorowało nagrania polskiej wersji językowej gry.
Cały materiał można przeczytać tutaj.
|