Odpowiedzi na pytania dotyczące Wiedźmina 3

News - Wiedźmin 3

Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami na 45 Waszych pytań dotyczących trzeciej odsłony przygód Białego Wilka. Odpowiedzi zdobyliśmy podczas grania w Wiedźmina 3 oraz rozmów z przedstawicielami studia CD Projekt RED.

Wygraj książkę Wiedźmin: Sezon Burz!

  1. Czy wymagania rekomendowane to ultra? - Nie, wymagania rekomendowane mają pozwolić na grę na średnio-wysokich ustawieniach w rozdzielczości 1920×1080 (Full HD).
  2. Czy jest szansa, że wymagania zostaną obniżone? - Tak, ciągle trwa optymalizacja gry, więc możliwe, że wymagania zostaną obniżone, jednak raczej nie ma sensu wiele się w tej kwestii spodziewać.
  3. Czy wrócą bazy alchemiczne? - Tak.
  4. Jak będzie z Dijkstrą? Czy jego obecność to odstępstwo od sagi czy po prostu przeżył Zerrikanię i wraca do łask Radowida? - Wszystko będzie wyjaśnione fabularnie.
  5. Czy będzie wersja demo? - Nie.
  6. Jak teraz wygląda sprawa z systemem "wrażliwych miejsc u potworów"? - Nie ma go.
  7. Gdy włączymy zmysły wiedzmińskie to ślady potworów będziemy widzieć tylko wtedy gdy będziemy mieli aktywnego questa związanego z tropieniem bestii? Czy może wszystkie potwory będą zawsze naturalnie zostawiać ślady które my możemy w każdej chwili zobaczyć (bez względu na to czy mamy questa na np. wytropienie leszego). - Będziemy widzieć tylko ślady związane z jakimś zadaniem.
  8. Jak będzie wyglądało drzewko rozwoju (czy wciąż mamy tylko 3 gałęzie rozwoju Geralta)? - Teraz mamy 4 gałęzie rozwoju: szermierkę, znaki, alchemię i inne zdolności. Każda z dostępnych umiejętności posiada 3 poziomy zaawansowania.
  9. Czy będą jakieś zadania do wykonania z innymi wiedźminami? - Będą, np. z Vesemirem.
  10. Jaki będzie dokładnie system poziomu trudności? Czy wybierzemy go na początku gry? Czy będzie tak jak np. w Gothic'u. A może mieszany? - Będą 4 poziomy trudności: łatwy, normalny, trudny i mroczny. Poziom trudności będzie można zmieniać w ciągu gry.
  11. Czy będzie istnieć kreator save'ów z poprzednich gier? - Po kilku godzinach gry, na sam koniec prologu będzie jakby ankieta pod osłoną dialogów. To będzie taki decydujący moment, gdzie będziemy mogli sobie ustawić wybory z poprzednich części. Będzie to rozwiązanie opcjonalne.
  12. W gameplayach z polskim dubbingiem dało się odczuć zmianę tonu głosu naszego Wiedźmina. Czy "nowy głos" Geralta to tylko odczucie, czy też chcieliście zmienić ton Geralta celowo? Jeśli tak to co jest tego powodem?- Uwierz, że w grze polski głos Geralta ciągle jest na co najmniej tym samym poziomie, co w poprzednich częściach.
  13. Czy używanie pułapek, planowanie walk, picie mikstur i zdobywanie wiedzy o potworach będzie konieczne w trakcie rozgrywki? - Tak, walki są wymagające i bez taktycznego podejścia się nie obejdzie.
  14. Czy zachowany będzie balans w sile znaków? - Znaki są zbalansowane.
  15. Czy zakończenie Wiedźmina 2 będzie miało wpływ na stosunek ludzi do Geralta, pozostałych wiedźminów i czarodziejek? - Tak.
  16. Czy pojawią się różne uniki? - Tak, są m.in. piruety i odskoki.
  17. Czy mikstury będą wpływały na wygląd postaci i animacje poruszania? - Nie.
  18. Czy zmysły wiedźmina przydadzą się w innych sytuacjach niż tropienie potworów? - Tak, np. w poszukiwaniu zaginionych osób.
  19. Czy miecze, petardy, mikstury można upgradeować tak jak zbroje? - Tak, można.
  20. Jakie Znaki pojawią się w Wiedźminie 3? - Pojawią się te same, co w Wiedźminie 2, jednak każdy będzie miał dwa warianty.
  21. Czy we fragmencie świata (hub'ie, czy jakoś tak) z Novigradem pojawi się więcej miejsc o charakterze wielkomiejskim, jak np. Oxenfurt czy Tretogor? - będzie Oxenfurt, Tretogoru nie będzie, pojawi się wiele wsi i mniejszych miasteczek.
  22. Czy będzie można od tak klepnąć jakąś damę w tyłek, lub coś takiego? - Nie ma takiej funkcjonalności.
  23. Czy spotkamy innych wiedźminów z innych szkół? – Możliwe.
  24. Czy będą zadania, w których będziemy mogli podróżować z inną postacią czy będziemy raczej samotnym wilkiem próbującym nie wciągnąć kogoś w kłopoty?- Będą takie zadania, będziemy podróżować, np. z innymi wiedźminami.
  25. Czy będzie możliwość spotkania się z członkami drużyny Zoltana? Np. podczas pobytu w Novigradzie moglibyśmy pójść do Percivala coś kupić?- Nie wiadomo.
  26. Czy z broni dystansowej będzie tylko kusza czy może tak jak w Wiedźminie 2 będą sztylety, ewentualnie łuk? - Kusza i sztylety.
  27. Czy na PS4 będzie 1080p i 30 klatek na sekundę ? - Tak, gra na konsoli PS4 już na ten moment działa w 1080p i 30 klatkach na sekundę.
  28. Czy Ciri będzie można grać kilka minut a może godzin ? - Nie wiadomo.
  29. Czy w wiedźminie 3 będzie wampir Regis i czy to jest ta zamaskowana postać na statku w pierwszym trailerze? - Nie wiadomo, ale niektórzy fani widzieli go na zwiastunie „Miecz Przeznaczenia”.
  30. Czy CDP planuje kolejne gry osadzone w uniwersum Wiedźmina? Jeżeli tak to czy będą fabularnie związane z pierwszą trylogią gier? - Na ten moment nie ma takich planów.
  31. Czy doświadczymy w grze jakichś utworów z Waszej pierwszej produkcji? - Muzyka w Wiedźminie 3 jest inspirowana pierwszą odsłoną serii, a co za tym idzie pojawią się różne, nowe wersje niektórych utworów z jedynki.
  32. Czy w grze będzie widać "smaczki" z Wiedźmina 1 jeśli importowało się sukcesywnie save'y, czy tylko z Wiedźmina 2? - Tylko z Wiedźmina 2.
  33. Co z Talarem? Najbardziej czekam chyba na tę postać poza Ciri. ;) - Możliwe że się pojawi tak jak wiele postaci z poprzednich odsłon (wywiad Atora z Pawłem Sasko).
  34. Czy zamierzacie poprawić animacje biegu Geralta na różnych płaszczyznach jak np. pod górkę i czy ogólnie zamierzacie dopracować (w miarę możliwości) animacje traw i otoczenia ? - Już to zostało znacznie usprawnione.
  35. Czy Aard będzie miał wpływ na lot strzały? - Prawdopodobnie nie, ale nie jest to do końca wykluczone.
  36. Czy doświadczenie będziemy zdobywać tylko i wyłącznie przez misje , czy również przez walkę z przeciwnikami i bestiami ? - Przez misję, walkę i eksplorację.
  37. Czy będzie walka na picie alkoholu? Czy będą misje związane z pływaniem na łodzi np. Walki morskie czy może łowienie wielkich ryb? - Jeśli chodzi o alkohol – będzie można go pić, ale nie ma związanej z nim minigry polegającej na znanych z „jedynki” pojedynkach, co do łodzi – nie jest to częścią mechaniki gry.
  38. Czy po przeniesieniu się do kolejnego hubu, będziemy mogli wrócić do poprzedniego, dajmy na to, aby wykonać jakieś zadania poboczne, których się jeszcze nie podjęliśmy? - Będzie można swobodnie poruszać się między hubami – gra nie zamyka i nie ogranicza gracza w jednym z nich, chyba że na potrzeby konkretnej misji, ale tuż po jej skończeniu ograniczenie się kończy.
  39. Czy medytacja będzie możliwa znowu tylko przy ognisku? - Nie tylko przy ognisku, może być aktywowana w dowolnym miejscu.
  40. Czy w grze będą występować zmienne warunki pogodowe pokroju: Od upalnego dnia po gradobicia? - Cykl pogodowy jest dynamiczny i w grze pojawią się różne warunki atmosferyczne.
  41. Co z tą kuszą? Można ją wyrzucić i dalej cieszyć się 100% grą, czy będą jakieś zadania do których będzie niezbędna? Jeśli tak to czy główny wątek da radę bez niej przejść? - Kusza w wielu momentach jest bardzo potrzebna, ale system walki oferuje dowolność – jeżeli nie chcemy, nie musimy jej używać, lecz w niektórych zadaniach, gdzie jest bardzo pomocna, może nam to utrudnić rozgrywkę.
  42. Czy CD projekt RED ma w planach otworzyć jakiś sklep internetowy z przedmiotami związanymi z uniwersum? – Myślimy nad tym i plany są. Nie możemy podać żadnych konkretów.
  43. Czy z racji tego, że ostatnia zmiana terminu znowu była spora, można się spodziewać, że REDkit pojawi się w dniu premiery, bądź bardzo blisko niej? - Nie wiadomo.
  44. Jako, że lubię sobie pograć na PC przy użyciu pada od X360, to chciałbym zapytać, czy taki pad pozwoli an rozgrywkę, czy jednak trzeba zaopatrzyć się już w pada od XONE? - Brak odpowiedzi.
  45. Czy za przestępstwo trafi się do więzienia, lub będzie grzywna? – Będzie grzywna.

Jeżeli chcielibyście jeszcze coś się dowiedzieć o grze, to piszcie w komentarzach. Oczywiście zachęcamy również do zapoznania się z naszymi wrażeniami z gry, w których znajdziecie najwięcej informacji dotyczących Wiedźmina 3

Na koniec zacytuję wypowiedź Adama Badowskiego, szefa zespołu CD Projekt RED, z wywiadu udzielonego serwisowi Gry-OnLine:

Ten rok należy do Wiedźmina.