W2 na X360 coraz bliżej, a CDP o 800 tys. w plecy

News - Wiedźmin 2 XBOX360

Jak już wiadomo z orzeczenia sądu, CDP miało podpisać umowę dotyczącą dystrybucji W2 na X360 z Namco Bandai. I prawie do tego doszło... Czemu "prawie" robi tu taką różnicę? Bo podpisano aneks do ów umowy, a wiąże się z tym fakt, iż CDP wraz z THQ zawarło kolejną umowę zwalniającą obie firmy z obowiązków wobec siebie. W ramach uzgodnienia CDP zobowiązało się wpłacić 800 tysięcy dolarów na rzecz THQ.

Na mocy podpisanego 30 grudnia 2011 r. aneksu, Namco ma prawa do dystrybucji, promowania i powielania na terenach Azji, Pacyfiku, Europy Zachodniej oraz Ameryki Centralnej i Południowej produktu CDR na okres lat trzech od premiery poczynając. Nie można zapomnieć, że NB musi jeszcze wpłacić do CDP sumę 1,025 mln Euro - część dochodu ze sprzedaży wersji na PC.

Więcej w rozwinięciu...

Jesteśmy na finiszu prac nad Xboksową wersją Wiedźmina 2. Demonstrowana na licznych targach i imprezach branżowych wersja gry na tę konsolę zdobyła już wiele pochwał i nagród. Dzięki podpisaniu umowy dystrybucyjnej z Namco będziemy mogli wkrótce ogłosić datę premiery konsolowego Wiedźmina i rozpocząć szeroko zakrojone działania marketingowe na całym świecie.

Tak oto wypowiedział się Adam Kiciński.

Dystrybucja w Ameryce Północnej (USA, Meksyk, Kanada) przypadła... Warner Bros. Interactive Entertainment.

Teraz pora na garść info o W2 na PS3. Tak, tak - oczy Was nie mylą. Powtórzę: "...na PS3". Maciek Sosnowski - Junior PR Manager uchylił rąbka tajemnic. Jak mówi:

Obecnie dla CD Projekt RED najważniejszym projektem jest wydanie Wiedźmina 2 na konsolę Xbox 360. Zależy nam, by edycja ta była maksymalnie dopracowana i wykorzystywała w pełni możliwości, jakie daje nam konsola Microsoftu.

Dopiero jakiś czas po premierze wersji Xboxowej ogłosimy kolejną premierę CD Projekt RED i nie można wykluczyć, że będzie ona dotyczyła PS3, ponieważ RED engine przystosowany jest do działania na wszystkich trzech najważniejszych platformach wydawniczych.

Przeniesienie Wiedźmina 1 na konsole to stworzenie remake'a z wszystkimi tego konsekwencjami, czyli mniej więcej tworzenie gry od początku. To bardzo poważna decyzja. Remake'u takiego na pewno nie warto robić tylko na jedną platformę. Wydaje się też, że jeszcze trochę czasu powinno upłynąć, zanim warto będzie "remake'ować" Wiedźmina 1

Jak widzicie jego wypowiedź sporo wyjaśnia... Chcielibyście, aby obie części Wiedźmina znalazły się na konsoli Sony?