Konferencja CDP.pl – powrót króla?

News - Redakcja

Wczoraj, 10 października, miała miejsce w Warszawie konferencja firmy CDP.pl odpowiedzialnej w spółce CD Projekt za wydawanie gier komputerowych i filmów oraz prowadzenie polskiej platformy cyfrowej dystrybucji, czyli właśnie serwisu CDP.pl. Mieliśmy okazje być na niej osobiście, dzięki czemu nie tylko dowiedzieliśmy się wszystkiego z pierwszej reki, ale również zakulisowo poznaliśmy kilka nowinek dotyczących Wiedźmina 3!

Jeszcze pięć lat temu wydawnicza część CDP.pl (ówczesny CD Projekt właśnie, a teraźniejszy CDP.pl) był u szczytu swojej potęgi, można wręcz rzec, że dyktował warunki na całym rodzimym rynku gier. Krótko mówiąc - miał władzę. Później było już coraz gorzej. Kryzys, nasilająca się konkurencja oraz coraz większe wpływy cyfrowej dystrybucji doprowadziły firmę na skraj bankructwa. Na szczęście dzięki fenomenalnym grom z serii Wiedźmin karta się odwróciła i dziś wydawnicza część CD Projektu, już jako CDP.pl szykuje się do epickiego powrotu i odzyskania pozycji lidera sprzed lat.

Wczoraj w Warszawie serwis CDP.pl świętował swoje pierwsze urodziny. Poniżej kilka statystyk serwisu, którymi z tej okazji pochwalili się przedstawiciele firmy:

  • przez rok działalności katalog produktów urósł do liczby blisko 3000 tytułów;
  • użytkownicy CDP.pl przez ostatni rok odwiedzili serwis 3 miliony razy, jako ciekawostkę szef CDP.pl - Michał Gembicki podał, że równa się to liczebności mieszkańców Litwy ;-) ;
  • klienci ściągnęli z serwisu ponad 300 terabajtów (!) danych, co przekłada się na 63829 płyt DVD;
  • użytkownicy CDP.pl to głównie mieszkańcy dużych miast, np. Warszawy i Krakowa;
  • najchętniej kupowaną w serwisie grą przez pierwszy rok działalności był Wiedźmin 2, za nim kolejno w top 5 znalazły się: Euro Truck Simulator 2, Farming Simulator 2013, Wiedźmin oraz The Incredible Adventures of Van Helsing.

Największą, choć częściowo spodziewaną wiadomością, podczas konferencji było ogłoszenie wprowadzenia filmów i audiobooków do oferty serwisu CDP.pl. W katalogu na start znalazło się 50 audiobooków, a wśród nich bardzo wysokiej jakości słuchowiska wiedźmińskich opowiadań (z tomów Ostatnie życzenie i Miecz przeznaczenia) oraz ponad 50 filmów, a wśród nich niejaki… Wiedźmin. Pozostawimy to bez komentarza…

Trzeba zaznaczyć, że CDP.pl jako absolutny pionier na polskim rynku umożliwia pobranie na dysk i oglądanie w trybie offline zakupionych filmów. Świetnie określił to dyrektor zarządzający CDP.pl - Michał Gembicki:

Nie rywalizujemy z serwisami VoD, bo nie jesteśmy telewizją na życzenie. Sprzedajemy filmy, które trafiają na elektroniczną półkę naszego klienta. Z tej półki można je w każdej chwili odtworzyć lub ściągnąć i mieć do dyspozycji na własnym urządzeniu. W najbardziej naturalny sposób kupione u nas filmy stają się własnością kupującego na zawsze. Już na starcie mamy bardzo mocne tytuły a ofertę będziemy bardzo dynamicznie rozbudowywać.

Po zakończeniu oficjalnej części konferencji udało nam się zapytać Michała Gembickiego o kilka rzeczy związanych z Wiedźminem 3. Poniżej tradycyjnie wypunktowałem to, czego się dowiedzieliśmy:

  • nagrywanie dubbingu Wiedźmina 3 już się zaczęło;
  • w trzeciej części wiedźmińskiej trylogii w głównych rolach na pewno znów usłyszymy tych samych, sprawdzonych aktorów, ponieważ po sukcesie poprzednich gier z serii chcą dalej współpracować z CD Projekt RED :-) ;
  • przedsprzedaż Wiedźmina 3 wystartuje najwcześniej na początku 2014 roku, choć dokładny termin nie został sprecyzowany;
  • kampania reklamowa Wiedźmina 3 w Polsce będzie jeszcze większa, niż ta Wiedźmina 2. Dodatkowo Michał Gembicki podkreślił, że w przypadku promocji Dzikiego Gonu (w przeciwieństwie do „dwójki”) będzie duży udział reklam w mainstreamowych kanałach TV.

Na koniec pozostaje nam tylko życzyć CDP.pl zdobycia pozycji lidera lokalnej dystrybucji rozrywki, zarówno tej tradycyjnej, jak i cyfrowej.