Znamy plany CD Projektu do 2015 roku

Dodano: 17.11.2011 / autor: Administrator
News - Wiedźmin 2 PC

CD Projekt przedstawił raport dla inwestorów CDR (aktualny skrót od nazwy CD Projekt RED) i swoje plany na najbliższe lata. Firma wprowadza nową kategorię tytułów AAA+, określanych jako największe produkcje wydawane równocześnie na przynajmniej 2 platformy, z planowaną jakością na poziomie średniej ocen powyżej 90%. W ciągu pierwszego roku sprzedaż tych gier ma osiągnąć ponad 2 miliony egzemplarzy, a pomoże w tym dystrybucja kanałem elektronicznym. Taką grę od CDR ujrzymy w 2014 i 2015 roku.

Poza trzecią częścią serii, Wiedźmin 3, _może_ to być gra również z gatunku RPG. Pojawiają się spekulacje, że CDR poza grą z akcją umieszczoną w "przeszłości" (Wiedźmin), może zająć się grą osadzoną w klimatach SF - na chwilę obecną niestety nic o tym nie wiadomo. Jeśli chodzi o gatunek, to twórcy sami piszą, że tworzą gry takie, w jakie sami chcieliby zagrać - nieliniowe RPG z głęboką fabułą, dla dorosłych graczy, oferujące przejmujące doświadczenia. Co jednak wykluje się z nowych pomysłów, dopiero się okaże.

Jako że gry mają być dwie, to premierę Wiedźmina 3 obstawiamy na 2014 rok. Co jednak z Wiedźminem 2 na Xboksa 360? Wersja konsolowa sequela została zaklasyfikowana jako produkt AAA (*) z datą premiery na pierwszy kwartał 2012 (sugeruje się koniec lutego). Z kolei w pierwszym kwartale 2013 pojawi się gra AA (**). Czyżby Wiedźmin 2 na PlayStation 3?

Ale strategii firmy jest jeszcze bardziej ekspansywna. W pierwszym i trzecim kwartale 2012 roku, a następnie w 2013 roku kolejno pojawią się mniejsze gry przeznaczone do dystrybucji cyfrowej (m.in. GOG, Xbox Live Arcade, PSN, Steam). Być może pod tymi planami kryją się nowe przygody Geralta, rozszerzenia do Wiedźmina 2 - nie wiemy.

Twórcy gier mogą mieć jednak problem przy tak daleko idących planach. Z początkiem przyszłego roku na targach CES prawdopodobnie zostanie zapowiedziany nowy Xbox z premierą pod koniec 2012. Niewykluczone, że do końca 2013 poznamy też nowe PlayStation. Czy CD Projekt będzie przygotowany na wydanie gier na nowe platformy?

Przy tylu nowych projektach CDR będzie potrzebował nowych rąk do pracy. Dlatego zespoły projektowe będą się sukcesywnie powiększać albo do współpracy zostaną zaproszone inne studia deweloperskie.

*) Wg definicji spółki są to duże produkcje z planowaną jakością na poziomie średniej ocen powyżej 90% i znaczącym potencjałem komercyjnym jednak mające premierę wyłącznie na jedną platformę. Światowe przeboje o planowanej sprzedaży od 800 tys. do 1,3 mln sztuk sprzedaży w pierwszym roku rozprowadzane wszystkimi kanałami dystrybucji (klasyczna dystrybucja oraz dystrybucja elektroniczna). Gry te charakteryzują się dużymi budżetami produkcyjnymi oraz czasami produkcji od 2 do 4 lat. Sugerowana cena detaliczna gier w tej kategorii w pierwszym okresie sprzedaży wynosi 49 - 59 USD w Ameryce Płn. i 49 - 59 EUR w Europie Zach.

**) Średnia ocen powyżej 85%, jedna platforma i sprzedaż na poziomie 500 tysięcy sztuk z czasem produkcji 1-2 lata.

» Polygamia