Tomek Gop o "drzewku" alchemika.

News - Wiedźmin 2 PC

Na serwisie witchervault.ign.com pojawił się wywiad z T. Gopem. Można się z niego dowiedzieć nieco o drzewku alchemika. Poruszony został też temat rzemieślniczy, czyli tworzenie przedmiotów. Poniżej przedstawię Wam najważniejsze informacje z wywiadu, oraz umieszczę kilka obrazków. Odniosę także do źródła, czyli oryginalnego tekstu. Zaczynajmy!

  • Nowe substancje obecne w składnikach alchemicznych to Sol, Caelum i Fulgur.
  • Efekty drugorzędne takie jak Albedo, Rubedo i Nigredo zniknęły - teraz każdy składnik zawiera jedną z substancji.
  • Niektóre rośliny będziemy mogli zbierać dwa razy z rzędu, a wiele z nich odrasta - zajmuje im to ok. 20 minut czasu rzeczywistego.
  • Są przedmioty zwiększające ilość zbieranych składników z potworów i roślin (m. in. sprzedawane przez Tajemniczego Kupca - bonusa do preordera EK), także talent w drzewie alchemicznym
  • Jako alchemik, im bardziej się zatrujesz eliksirem, tym większe dostajesz bonusy.
  • Alchemik adrenalinę generuje automatycznie z czasem będąc zatrutym eliksirem.
  • Niektóre eliksiry i większość olejów mają szansę na trwanie dłużej, niż zwykle.
  • Można mieć na sobie tylko 3 ulepszenia z eliksirów naraz, 4 jeśli wykupi się specjalny talent w wiadomym drzewku. Znaczy to, że możemy wpić 3 lub 4 eliksiry podczas jednej medytacji i nie możemy wypić więcej, dopóki efekty tych obecnych nie znikną.
  • Nie można pić takiego samego eliksiru dwa lub więcej razy by uzyskać większy efekt.
  • Nie ma efektu przedawkowania. Jeśli przekroczymy maksymalną dozwoloną dawkę toksyn w okienku picia eliksirów, gra po prostu nie pozwoli nam ich wypić.
  • Nie można eksperymentować ze składnikami i odkrywać nowych przepisów. Nie ma przepisu - nie ma eliksiru/oleju.
  • Alkohol nie jest już potrzebny do warzenia eliksirów. Wystarczą konkretne substancje obecne w składnikach.
  • Być może spotkamy Kalksteina!
  • Umiejętności społeczne są 4 - perswazja, zastraszanie, znak Axii i (niepowiedziane wprost w wywiadzie, to moje przypuszczenie) - przekupywanie. Na początku mamy losową szansę na powodzenie danej umiejętności, po około 2-3 udanych próbach np. zastraszania, każde następne już się uda. Żadna ze specjalizacji talentów nie wpływa na te umiejętności.
  • Wiedza na temat potworów wpływa na ilość otrzymywanych z nich składników.
  • Niektóre składniki są używane zarówno w alchemii, jak i tworzeniu przedmiotów. Miał diamentowy i Pył ametystowy to jedne z nich.
  • Każdy eliksir lub olej używa od jednego do pięciu składników. Klikanie na przepis w oknie warzenia mikstur automatycznie dobierze składniki do danego napoju. Będzie można zmienić te składniki, jeśli na przykład uznamy, że gra wybrała zbyt cenne a dające ten sam efekt, co tańsze.
  • Pył/miał ametystowy zawiera w sobie substancję Caelum
  • Najczęstsze substancje to Vermillion, Vitriol, Aether, Quebrith i Rebis(Znane już z pierwszej części). Najrzadsze to Sol, Fulgur i Caelum.
  • Alchemia nie wymaga dodatkowych opłat, więc możemy eliksiry sprzedawać z zyskiem.
  • Tworzenie przedmiotów zawsze kosztuje nieco więcej, niż dany przedmiot jest wart na rynku do odsprzedania.
  • Ludzie rzadko pozostawiają po sobie coś wartościowego dla alchemii (głównie składniki do tworzenia przedmiotów, rzadko eliksirów) natomiast z potworów możemy zebrać nawet 10 różnych składników naraz, i to w różnych ilościach.
  • Czasem lepiej będzie powstrzymać się przed zniszczeniem gniazda potworów (i tym samym zakończeniem respawnów tych bestii) i zamiast tego zabijać je regularnie dla składników.
  • Po przekroczeniu limitu wagi możemy dalej grać, ale Geralt będzie poruszał się wolniej i nie będziemy mogli robić uników. Poza tymi dwiema rzeczami nic nie stoi na przeszkodzie w zbieraniu wszystkiego, co popadnie i spieniężaniu łupów.(Patrz niżej.)
  • Rzemieślnicy zwykle sprzedają też składniki do tworzenia przedmiotów, a także przedmioty przydatne alchemikom
  • Eliksiry można pić tylko w trybie medytacji, czyli poza walką. Oleje natomiast można nałożyć na miecz w dowolnym momencie (wystarczy ich użyć z menu ekwipunku). Nakładanie ich nie wiąże się już z animacją, jest natychmiastowe.
  • Ostrzenie mieczy zostało usunięte, są tylko oleje.
  • Eliksiry trwają zwykle 10 minut + bonusy, natomiast oleje - dwa razy krócej, 5 minut.
  • Miejsca Mocy (odkrywane za pomocą aktywacji medalionu) również trwają od 5 do 10 minut, w zależności od wielkości bonusu, jaki dają.
  • W niektórych miejscach można znaleźć nawet 3 miejsca mocy obok siebie, co bardzo pomaga w walce. Bardzo.
  • eliksiry różnią się pod względem stopnia zatruwania organizmu Przykłady eliksirów o niskiej toksyczności:

* Virga (nie mam pojęcia, jak brzmi ta nazwa po polsku) - znacznie zwiększa pancerz i nasze odporności na efekty krytyczne o 75%, ale zmniejsza naszą szansę na zadanie ich przeciwnikowi.

* Jaskółka - taki sam efekt jak w jedynce, bez skutków ubocznych, czyli szybsza regeneracja żywotności z czasem.

* Gawron - zwiększa obrażenia.

* Wilga - zwiększa odporności na efekty krytyczne o 30%

Tłumaczył Khasim.

Wiedźmin 2 - Alchemia

Powyżej widać okno tworzenia dekoktów i olejów.

Wiedźmin 2 - Przedmioty

Widzicie ile można zebrać składników z jednego potwora?

Wiedźmin 2 - Mutageny

Tu zaś można zobaczyć przykładowe mutageny...

Wiedźmin 2 - Przeciążenie

A tak będzie, a w zasadzie już wygląda Geralt, gdy będzie przeciążony.

Są to obrazy jeszcze z wersji preview, więc wygląd mógł się zmienić