Inwestycje w nieliniowość

News - Wiedźmin 2 PC

Serwis internetowy Polygamia.pl opublikował wypowiedź Tomasza Gopa na temat nieliniowości w Wiedźminie 2. Większość tych faktów została już ujawniona, lecz jest to zupełnie nowa wypowiedź. Tomasz Gop podkreśla, że gra rozpoczynać się będzie na 4 różne kombinacje, dzięki wyborom podjętym w Wiedźminie 1, by w finałowym Epilogu zakończyć się na 16 różnych zakończeń.
Wspomniany jest również system rozwoju postaci, który jest dwukrotnie bardziej rozwinięty niż w pierwszej części przygód Geralta.
Więcej w rozwinięciu newsa.

Od samego początku prac nad W2 spora część funkcji gry, nad którymi pracowaliśmy, podporządkowana była idei nieliniowości. Ba, nawet samo pisanie REDengine miało znamiona procesu w którym zespół implementacji questów miał najwięcej do powiedzenia. Oni w końcu dzierżą największą odpowiedzialność - to ich praca w dużym stopniu zdecyduje o tym czy wrażenie graczy będzie pokrywać się z naszymi pierwotnymi założeniami. Dlatego fabuła w Wiedźminie 2 nie tylko zaczyna się na cztery różne sposoby, rozgałęzia w większej liczbie miejsc i prowadzi do 16 różnych zakończeń - przede wszystkim to sposoby na które można fabułę różnicować były dla nas najważniejsze.

Wiadomo, że podstawą wyborów w każdym dobrym RPGu są dialogi. Myśmy jednak chcieli trochę więcej. Otwarcie całego świata pozwala graczom zabrnąć w dość niebezpieczne miejsca od razu, na samym początku każdego rozdziału. Sojusze które można zawierać podczas gry nie tylko torują ścieżkę przez bardzo różne wersje przygody, ale też zmieniają ważnych NPCów i świat silniej niż w przypadku naszej debiutanckiej gry. Ba, zmiany świata są tak dalekie, że przecież w zależności od strony, z którą się sprzymierzymy zobaczymy w Wiedźminie 2 zupełnie inne fragmenty świata. Mógłbym jeszcze wspomnieć o rozwoju postaci, który jasno deklaruje: „jeśli chcesz rozwinąć np. magię z stopniu maksymalnym, zapomnij o zmasterowaniu miecza i alchemii!” - w końcu w drugiej części Wiedźmina jest dwa razy więcej umiejętności do zdobycia niż w poprzedniej! A do tego cała masa rzeczy o których nie mogę wspomnieć, żeby nie psuć Wam zabawy.