Wiedźmin 2 będzie bardzo detaliczny

Dodano: 08.04.2011 / autor: Administrator
News - Wiedźmin 2 PC

Rafał Stanowski z Dziennika Polskiego przeprowadził wywiad z Krzysztofem Krzyścinem - jednym z twórców grafiki w Wiedźminie 2.

Krzyścin opowiada o stronie technicznej gry - czym różni się "dwójka" od swojego poprzednika, jak wygląda tworzenie grafiki od kuchni oraz co stało się dla niego inspiracją.

Więcej w rozwinięciu newsa

Jak bardzo świat wykreowany w "Wiedźminie 2" różni się od tego z pierwszej części gry?

Z punktu widzenia grafika jest to całkowicie nowy świat - zbudowany od podstaw z wykorzystaniem nowej technologii, posiadający o wiele więcej detali, obejmujący kilka odmiennych krain geograficznych. Od początku gry dostrzeżemy, jak bardzo ewoluował wirtualny świat - mamy nowe możliwości eksploracji i interakcji, filmowe ujęcia, dynamiczną walkę, ogromną liczbę postaci i przedmiotów.

To znaczy, że "Wiedźmin 2" będzie o wiele bardziej efektowny od swojego poprzednika?

[...] Nasz nowy silnik graficzny, odpowiadający m.in. za wizualną stronę, potrafi wyświetlić ogromną liczbę obiektów i świateł. Dynamiczne oświetlenie - tzw. deferred rendering - w połączeniu z efektami specjalnymi pozwala zaliczyć nasz produkt do światowej czołówki. W porównaniu z pierwszą częścią gry, każdy obiekt posiada więcej detali, wiernie odzwierciedla rzeczywiste materiały - skórę, metal, kamień. Ponadto wprowadziliśmy efekty środowiskowe, takie jak siła wiatru, kolor światła słonecznego, okluzja cienia, kolor mgły, deszcz... A to tylko kilka z około 300 parametrów, które wiernie odtwarzają cykl dnia i nocy!

A teraz odpowiedź Tomasza Gopa na pytanie co sądzi na temat świata Sapkowskiego:

Świat stworzony przez Andrzeja Sapkowskiego jest wspaniały i unikalny. Jest w nim dużo świeżości, a przemysł rozrywkowy bardzo to lubi. Uważam, że Wiedźmin ma szansę na globalną karierę, nawet tak spektakularną jak Batman czy Spiderman. Wspomniani bohaterowie swoją karierę zaczynali w komiksie, a dziś stali się gwiazdami filmów, gier, muzyki i mnóstwa gadżetów, które można sobie tylko wyobrazić. Nie widzę powodów, dla których Geralt nie mógłby powtórzyć ich sukcesu. Pierwsza część odniosła duży sukces na świecie i bardzo możliwe, że jest to pierwszy, duży krok do stworzenia znanej, międzynarodowej marki pod hasłem Wiedźmin.

Aby przeczytać cały wywiad kliknij tutaj.