Wykład o Wiedźminie 2 dla spóźnionych

News - Wiedźmin 2 PC

Przegapiliście dzisiejszy wykład o Wiedźminie 2 w Collegium Civitas w Warszawie? Nie ma sprawy, my oglądalismy go za was. Zaczęło się niewinnie, ale zaczęło się dynamicznie rozwijać. W szybkim skrócie o czym była mowa możecie przeczytać w rozwinięciu newsa.

Było dużo mowy o postaciach, o ich "sapkowskości" (czyli za*ebistości - dop. red.). O tworzeniu Vernona Roche'a i innych całkiem nowych postaci. Tomek Gop mówił, że Zoltan Chiveay będzie preferował miecze, tak jak było w książce (o losie! To dlaczego w artach ma młot? - dop. red.), o jego przyszłej małżonce, Eudorze, o tym, że krasnolud odważył się poprosić ją o rękę. Oczywiście w okresie między W1, a W2.
A Jaskier? Kurde, jestem facetem, normalnym hetero, ale jaskier jest diablo przystojny.

Następnie Lokacje.
Zamek La Valette, wioska Flotsand(?), cmentarze i oczywiście Vergen - krasnoludzkie miasteczko. Redzi wzorowali się podczas tworzenia krasnoludzkiej architekruty na krótkim opisie Sapkowskiego, że ich miasta są odzwierciedleniem ich duszy.

I oczywiście Geralt i jego procesja. Oraz... nastawienie społeczeństwa do postaci. Tomek mówi o tym, że niemożliwe było odzwierciedlenie nienawiści ludzi do Geralta, ponieważ wtedy gra byłaby nudna, nie można by było zrobić żadnego questa.

Animacje Walki - pole do popisu dla redów oraz profesionalnych filmowych kaskaderów - mistrzów miecza - tych samych, którzy robili animacje dla Wieśka 1 oraz całkiem nowych.
Tomek jednym zdaniem zasugerował, że będą finishery grupowe, nie tak jak w pierwszej części - tylko jeden przeciwnik do piachu. Czyżby Ezio Auditore w postaci Geralta?

Oraz kilka cytatów z prezentacji, których wydaje nam się, komentować nie musimy.
"Nie wiem czy to jest ostatnia część Wiedźmina, którą robimy..."
"Nie skończyliśmy jeszcze z Wiedźminem"
"Jak wyjdzie Wiedźmin 2 na PC pomyślimy o wyjściu wiedźmina na konsole"
"Gra nie będzie miała kosmicznych wymagań sprzętowych. Obiecuję"
"Nie trzeba mieć facebooka żeby grać w Wiedźmina drugiego"
- nie wiemy co to miało na celu, ale fajnie brzmi ;)

Oraz prezentacja gry...
Na początek... problem z windowsem ^^ Dlaczego nas to nie dziwi?
Oraz... dodano synchronizację pionową! Weee. Ale sam gameplay... nic nowego, znowy Vergen, czyli krasnoludzkie miasto, "kawał litej skały". Co do samej lokacji - ciagle pusta.
Ekrany ładowania zajmują ułamek sekundy. Spory krok naprzód w porównaniu z Wiedźminem 1.
Wlka wręcz nie jest łatwa, jest wyzwaniem. Czy dobrze? Oceńcie sami. Ale swoją drogą, animacje wyglądaję jak wyglądają... Genialnie! ;)
Rzucanie bombą. Olaboga! Cudo! Celownik na ziemi, zwolnienie tempa i rzut. Oraz... pułapki. Hmm... wygląda jak wygląda, armagedon.
Medalion pokazuje co ciekawsze miejsca, w których znajdują się przydatne przedmioty.
Przeciwnicy nie są skalowani, w niektórych miejscach możemy spotkac potwory parę razy od nas silniejszych, wtedy najlepsza jest ucieczka
Będzie można wyjąc miecz w miastach, w każdej chwili. Ale Tomek to odradza, bo wtedy postacie nie będą za bardzo chciały z bohaterem rozmawiać, a straznicy będą sposobić się by złapać takiego delikwenta. Humor jest. Jedna rozmowa Geralta z Jaskrem ociekała żartami. Jakimi? Nie zwróciłem uwagi ;P Ale cała sala się śmiała, więc ufam, że ja też będę to robił.
Animacje podczas rozmowy? Niezbyt ciekawe. Postaciom nawet ręką się nie chce ruszyć. Ale mimika niby jest.
Medytacja. Można ją uprawiać w każdym miejscu. Miło
Czytanie książek będzie ważne. Grając Jaskrem trzeba będzie umieć ułożyć wiersz, który wywabi (w tym przypdaku Sukkuba) z kryjówki. można strzelać, ale czytając tomik poezji bardzo łatwo będzie można to zrobić.

Sama rozgrywka nie była nowością, wykonanie questa z katakumbami i sukkubem, etc. Wszystko co znajduje się na naszym kanale YouTube.
Gameplay był w języku angielskim, ale wierząc Tomkowi na słowo, już niedługo będą prezentowane materiały z polską lokalizacją.

Za chaotyczność przepraszamy, pisałem to w trakcie włuchania wykładu na żywo, starałem się niczego nie przegapić.