Stworzenie gry, która nie będzie crapem jest wykonalne

News - Wiedźmin 2 PC

Gdyby spisać najczęściej powtarzające się pytania odnośnie drugiego Wiedźmina, prawdopodobnie na górze tego zestawienia pojawiłyby się zapytania o "wersję konsolową" oraz "karty seksu". W ostatnich wywiadach możemy jednak wychwycić nowy trend - porównywanie Zabójców Królów z Dragon Age II, który pojawi się w USA już 8 marca. Taki też wątek główny stanowi ostatni artykuł na VG247 przedstawiający rozmowę z Tomaszem Gopem.

Aby oszczędzić Wam wałkowania nieustannie tych samych faktów, poniżej zamieszczę sprawdzony skrót informacji z prezentowanego dzisiaj na Warowni wywiadu.

Aktualizacja 16 lut 2011

  • Według Tomasza sequel Dragon Age utrzymany jest w nieco bajkowym designie, natomiast The Witcher 2 jest tak mroczny, że ledwo dostrzeżecie na ekranie białą grzywę Geralta.
  • Wiedźmin na pierwszym miejscu stawia zawsze fabułę.
  • Większa nieliniowość - w rozmowach ważcie swoje słowa i decyzje - ręka (nie)sprawiedliwości wkrótce Was dosięgnie.
  • Wiedźmin 2 3D będzie "w pełni gotowy i działający już w pierwszym dniu".
  • Jakiś czas temu pojawiła minimalna specyfikacja wymagań dla W2 (procesor dwurdzeniowy 2.2 GHz, 1Gb RAM dla Windowsa XP i 2Gb RAM dla Visty oraz Windowsa 7, a także GeForce 8800 512 MB bądź podobny). Ale co z high-endowym sprzętem i efektami? Jeśli weźmiecie pod uwagę nową, mocną konfigurację i dodacie do tego przynajmniej jedną z najlepszych, jeśli nie najlepszą, dostępna na rynku kartę graficzną lub procesor, to będziecie w stanie pograć sobie w pełnej szczegółowości w full HD i będzie to w miarę płynna gra - jeżeli za płynną przy takim sprzęcie możemy uznać 30fps-ów...
  • Wersja konsolowa, która będzie świetnie wyglądać, działać płynnie i nie będzie gówniana - jest jak najbardziej możliwa.

    Aktualizacja

    Fanów konsoli z pewnością zaciekawi wypowiedź Tomka Gopa w tym samym wywiadzie, mianowicie:

    Oczywiście, to co mówię nie może być brane zbyt oficjalnie, jednak z przeprowadzonych przez nas testów wynika, że możliwe jest stworzenie gry wyglądającej tak dobrze, jak to co możecie zobaczyć na zwiastunach i uzyskanie jej płynnego działania również na konsolach.

    Stanowisko konsolowej wersji jest jak najbardziej stabilne, pytanie tylko "jak bardzo będzie odstawać od wersji PC?". Bo szczerze mówiąc, wątpię by obie były identyczne.