Wiedźmin 2 o krok bliżej konsoli Xbox 360

News - Wiedźmin 2 PC

Dwa tygodnie temu na oficjalnej stronie Wiedźmina w zakładce Kariera pojawiły się nowe oferty pracy w studiu CD Projekt RED. Dziś natomiast serwis gram.pl dzięki tym informacjom słusznie zauważył, że twórcy zaczęli przybliżać się do portu gry na konsolę od Microsoftu.

W rozwinięciu newsa znajdziecie więcej szczegółów, również pokrótce przybliżymy trzy najistotniejsze oferty. Od kandydatów oczekuje się m.in. znajomości platformy Xbox 360(TM) (znajomość Playstation 3 będzie dodatkowym atutem).

Low-Level Engine Programmer

Do zadań Low-Level Engine Programmera będzie należało profilowanie oraz optymalizacja w zakresie zużycia pamięci oraz procesora na konsoli Xbox 360.

Senior programmer

Starszy programista będzie w pełni odpowiedzialny za wszystkie zagadnienia związane z TCR jak również za proces tworzenia na konsoli Xbox 360(TM). Osoba taka będzie także odpowiedzialna za budowę silnika jak i innych narzędzi a także za dostosowywanie oraz optymalizację samej rozgrywki i wspieranie zespołu. Wymagane jest doświadczenie przy pełnym procesie certyfikacji CTR przynajmniej przy jednej grze na konsolę Xbox 360(TM).

Senior Graphics Programmer

Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za przebudowę oraz utrzymanie jakości grafiki przy powstawaniu konwersji na nową platformę.


Bonusowo przytaczamy cytat z artykułu o Wiedźminie 2, który pojawił się w najnowszym numerze CD-Action. Jej autor uczestniczył w zamkniętym pokazie gry w studiu deweloperskim.

Co z konsolami?

Podczas przechadzki po siedzibie CDP RED zauważyć można było, że niemal na każdym biurku leży pad do X360. Jego obsługa implementowana jest w grze od samego początku, ponieważ dodanie jej na późniejszym etapie wymagałoby głębokiego grzebania w kodzie. Nie jest to oczywiście dowód na to, że prowadzone są prace nad wersją konsolową, ale sami twórcy przyznali, że dzięki temu - a także multiplatformowości RED Engine - portowanie Wiedźmina 2 będzie łatwiejsze. - Oficjalnie nie ogłaszamy edycji konsolowych - poinformował starszy producent Tomasz Gop, wywołując na sali porozumiewawcze śmichy-chichy.

Ale to nie wszystko, być może zainteresuje Was jeszcze następująca informacja sprzed tygodnia:

Z przyjemnością informujemy, że drużyna Wiedźmina znowu się rozrosła. Dołączył do nas nowy Community Manager. Ooooj będzie się działo. ;)