Sprostowanie w sprawie 16 zakończeń Wiedźmina 2

News - Wiedźmin 2 PC

Od pewnego czasu wiemy, że drugi Wiedźmin z serii będzie miał 16 różnych zakończeń. Ta informacja wielu z nas zszokowała, pomimo że zdajemy sobie sprawę z tego, jak pieczołowicie REDZI podchodzą do kształtowania rozgrywki wedle podejmowanych przez gracza decyzji. Światło na ten fakt rzucił młodszy projektant gry, Jan Bartkowicz, w wypowiedzi dla serwisu Eurogamer:

Czym jest zakończenie? W pewnych grach to finałowa scenka, swego rodzaju podsumowanie. W Wiedźminie 2 większą rolę niż w pierwowzorze odgrywają polityczne aspekty. Całość wciąż jest naładowana akcją i to nadal historia Geralta, ale szerzej obejmująca różne tematy. Udajemy się do wielu odmiennych miejsc. Jesteśmy świadkami konfliktów poszczególnych królestw. Wszystko to w większej, epickiej skali.

Kiedy jest to tak epickie i gra jest nieliniowa, wtedy myślimy, że te wybory muszą oddziaływać na konflikty pomiędzy królestwami.

Lubimy mówić, że mamy szesnaście stanów, w jakich może znajdować się świat na końcu Wiedźmina 2. To nie oznacza szesnastu odmiennych scenek końcowych. W ostatnim rozdziale następuje duże podsumowanie naszych dokonań w grze. Dostaniecie to. Zobaczycie wyniki niektórych wczesnych decyzji z poprzednich godzin rozgrywki.

Projektant przy tym przyznaje, że w finalnym etapie wygląd świata będzie znacząco różnił się "jedynie" w dwóch lub trzech elementach, aczkolwiek pojawi się też wiele mniejszych różnic. Bartkowicz dodaje jednak, iż nie lubi określać tych zmian „małymi” – po prostu w skali wydarzeń w Wiedźminie 2 możemy odnieść wrażenie, że są to mniej istotne modyfikacje opowiadanej historii i całego uniwersum.