Pierwotna koncepcja pierwszej odsłony serii Wiedźmin – screeny i ciekawostki [AKTUALIZACJA]

News - Wiedźmin

Czy kiedyś zastanawialiście się jakie były początki serii gier komputerowych opowiadających o białowłosym zabójcy potworów? Mam na myśli oczywiście początki początków. Już kiedyś, bo jeszcze pod koniec lat 90-tych próbowano stworzyć wiedźmińską grę, ale o tym już pojawił się artykuł na łamach Warowni, natomiast dzisiaj mamy dla Was kilka ciekawostek dotyczących przede wszystkim pierwszych prób podejmowanych przez CD Projekt RED. Mamy również sporo fajnych screenów. Zapraszam do rozwinięcia.

Na początek, aby mieć to już z głowy przybliżę nieco kwestię wspomnianego we wstępie Wiedźmina z 1997 roku za którego miało odpowiadać studio Metropolis Software. Ekipa ta jako pierwsza pozyskała prawa do stworzenia gry na opartej na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Jednym z głównodowodzących projektem miał być nie kto inny jak Adrian Chmielarz – wybitna postać polskiego gamedevu, którego nowo założone studio The Astronauts niedawno świętowało swój debiut za sprawą Zaginięcia Ethana Cartera. Więcej szczegółów – całą historię tej produkcji oraz screeny - znajdziecie tutaj.

Zamykając ten temat należy wspomnieć jedynie, iż projekt anulowano, a nabytą licencję wykorzystano do produkcji prostej gry na komórki. Był to już koniec zabawy Metropolis z Wiesławem, gdyż licencja obejmowała stworzenie tylko jednego tytułu i teraz, kiedy została wykorzystana, na scenę mogło wejść CD Projekt RED.

W dalszej części artykułu możecie podziwiać zrzuty ekranu prezentujące wersję alpha pierwszego Wiedźmina od REDów pochodzące z 2003 roku, które będę przeplatał z ciekawostkami na temat produkcji.

Pierwotnie Interplay - wydawca gry, zlecił REDom przygotowanie pecetowej wersji Baldur's Gate: Dark Alliance (gra wydana została wcześniej m.in: na konsolach PS2, Xbox, czy Gamecube). Sprawy jednak potoczyły się niefortunnie i z powodu problemów finansowych Interplay, studio RED nie za bardzo wiedziało co począć. W końcu postanowiono wykorzystać owoce dotychczasowych prac i przekształcono je we własny projekt, którym stał się właśnie Wiedźmin.

Za stworzenie gry miało odpowiadać łódzkie studio CD Projekt RED. Pierwsze koncepcje zahaczały o takie produkcje jak Baldur's Gate: Dark Alliance czy Dungeon Siege. Co ciekawe bohaterem nie miał być Geralt, lecz anonimowy wiedźmin, gdyż mechanika gry zakładała oczywiście rozwój postaci i zdobywanie doświadczenia, co w przypadku Białego Wilka wydawałoby się dość głupim pomysłem. Kolejną istotną rzeczą miała być możliwość wyboru czy chcemy grać wiedźminem, czy wiedźminką. Gra miała również oferować zabawę sieciową. Dopiero jakiś czas później do łask deweloperów powrócił Biały Wilk, gdyż zdecydowano się na pomysł związany z amnezją, co dało szersze pole do popisu w kwestii projektowania rozgrywki.

Po jakimś czasie nastąpiły kolejne wielkie zmiany. CD Projekt postanowiło przenieść studio deweloperskie z Łodzi do Warszawy i złożyć ofertę pracy wszystkim dotychczasowym członkom ekipy. Nie skorzystał z niej jedynie Sebastian Zieliński – kierownik projektu, osoba mająca na swoim koncie m.in. strzelankę Mortyr, której silnik był bazą do pierwszego Wiedźmina (dopiero później projekt został przeniesiony na silnik Aurora od Bioware).

Dalsze losy pierwszej odsłony Wiedźmina są już nam mniej więcej znane. Pracowano nad nim jeszcze kilka lat i dopiero w roku 2007, po niejednej zmianie daty premiery, w Polsce zadebiutowała seria, która do dziś wyrosła na jednego z najwybitniejszych przedstawicieli gatunku RPG.

Tradycyjnie, zachęcamy do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami. :-)

Źródło: polygamia.pl.