Kolejny milion sprzedanych Wiedźminów - CD Projekt przedstawia wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2014 roku

News - Wiedźmin

Grupa CD Projekt opublikowała raport finansowy z pierwszego półrocza bieżącego roku. Tradycyjnie więc pojawiło się trochę cyferek dotyczących zysków i przychodów w dwóch pierwszych kwartałach oraz co najważniejsze, pochwalono się kolejnym świetnym wynikiem jaki osiągnęła sprzedaż gier z wiedźmińskiej serii. Przy okazji co nieco o planach dotyczących rynku gier mobilnych. Po szczegóły zapraszam do rozwinięcia i życzę miłej lektury!

Oto najważniejsze informacje dotyczące zysków i przychodów:

  • zysk netto zanotowany w I połowie roku przez Grupę CD Projekt wyniósł 4,54 mln zł (niespełna 3 mln zł niższy niż zeszłoroczny), natomiast przychody kształtowały się na poziomie 74,59 mln zł. (ok. 11 mln wyższe niż zeszłoroczne);
  • środki pieniężne, jakimi dysponowała Grupa CD Projekt na koniec I półrocza 2014 roku wynosiły 51,18 mln, będąc prawie dwukrotnie wyższymi od tych przed rokiem (26,51 mln zł);
  • segment "Globalna Cyfrowa Dystrybucja Gier" miał największy udział w przychodach i zyskach w I połowie 2014 roku z przychodami wynoszącymi 35,39 mln zł i zyskami netto 4,52mln zł.

Poniżej wypowiedź Adama Kicińskiegoprezesa CD Projekt – odnosząca się do powyższych danych:

Prowadząc jednoczesną produkcje i akcje promocyjną kilku projektów w tym Wiedźmina 3, Grupa CD PROJEKT odnotowała zysk, a przede wszystkim wygenerowała gotówkę. Oznacza to, że realizując w całej grupie bardzo ambitne projekty, jesteśmy jednocześnie w stanie je samodzielnie finansować. Daje nam to niezależność twórczą i umożliwia przygotowanie dopracowanego produktu, co jest najlepszą gwarancją sukcesu komercyjnego

Podsumowanie osiągnięć dotyczących studia CD Projekt RED:

  • Ponad 8 mln sprzedanych gier z serii Wiedźmin;
  • ogłoszenie gry mobilnej z gatunku MOBA – The Witcher Battle Arena;
  • wydanie 5 numerów wiedźmińskiego komiksu "Dom ze szkła" przez Dark Horse Comics przy współpracy z CD Projekt RED;
  • uruchomienie przedsprzedaży Wiedźmina 3 na trzech platformach sprzętowych równocześnie (PC, PlayStation 4 i Xbox One);
  • obecność na najważniejszych branżowych imprezach – E3 w Los Angeles i Gamescom w Kolonii – prezentacje gry obejrzane przez około 20 tys. ludzi;
  • zamknięcie kontraktów dystrybucyjnych na Wiedźmina 3 – dystrybucja gry w wersji pudełkowej opiewa na 17 umów pokrywających 109 krajów, dodatkowo działa dystrybucja cyfrowa (GOG.com, Steam) pokrywająca cały świat;

Podsumowanie pierwszego półrocza w GOG.com:

  • wsparcie dla systemu operacyjnego Linux – katalog działających gier obejmujący ponad 70 tytułów;
  • rozpoczęcie przedsprzedaży Wiedźmina 3;
  • betatesty technologii GOG Galaxy wraz z planszówką Wiedźmin: Gra Przygodowa;
  • pierwsze filmy bez DRM;
  • wprowadzenie lokalnych walut i metod płatności wynikających ze specyfiki poszczególnych krajów;

The Witcher: Battle arena i plany związane z rynkiem gier mobilnych:

  • wiedźmińska MOBA ma być projektem wprowadzającym na prężnie rozwijający się rynek;
  • w przyszłości zarówno ten projekt jak i inne mogą stanowić jeden z filarów biznesu Grupy i stać się stabilnym źródłem dochodów;
  • poszerzenie dotychczasowej grupy docelowej, przykładowo The Witcher: Battle Arena będzie skierowane do graczy 13+;
  • dystrybucja poprzez największe sklepy online – AppStore, Google Play;

Jak widać, The Witcher: Battle Arena to dopiero rozgrzewka przed dobrze zaplanowaną ekspansją na rynek produkcji mobilnych. Nie ulega też wątpliwości, że z biznesowego punktu widzenia, CD Projekt wybrało doskonały moment na debiut tego rodzaju gry, podpinając ją dodatkowo pod już teraz świetnie rozpoznawalną markę.

Ciekawy wywiad z Adamem Kicińskim na temat gier mobilnych linkował już Wam wcześniej Warzoch. Pozwolę sobie zamieścić go po raz kolejny tutaj.

Dla przypomnienia, betatesty gry rozpoczną się wkrótce. Zgłaszać możecie się pod tym adresem.

To by było na tyle. Z całego zbioru informacji najbardziej cieszy oczywiście fakt, iż sprzedało się już 8 milionach Wiesławów! Ciekawe jednak, jak ten wynik rozkłada się pomiędzy poszczególne odsłony. Kolejna ciekawa rzecz jaka wynika z raportu to gwałtowny skok zysków jaki nastąpił w drugim kwartale tego roku. Jest to namacalny dowód na to, że imprezy takie jak E3 czy Gamescom potrafią dać niezłego kopa. :-)