CD Projekt z coraz większym zainteresowaniem patrzy na rynek gier mobilnych

News - Wiedźmin

W dniu dzisiejszym, na łamach strony WP.pl - Adam Kiciński, prezes CD Projektu udzielił interesującego wywiadu dotyczącego gier na platformy przenośne (telefony i tablety). Koniecznie przeczytajcie, jakie są plany REDów w tym kierunku!

Wygraj książkę Wiedźmin: Sezon Burz!

Powiem bez ogródek - CD Projekt RED planuje szeroko zakrojoną eksploatacje rynku urządzeń mobilnych. Gry na tablety, komórki czy inne urządzenia są źródłem sporych dochodów, co słusznie zauważył Adam Kiciński. Oto, co ma na ten temat do powiedzenia:

Gry mobilne, jak choćby Battle Arena, to coś w rodzaju serwisu. Startuje się z niedużym produktem, który się cały czas rozbudowuje, w międzyczasie dochodzą kolejni klienci, dzięki czemu można bardzo dobrze skalować koszty, co obniża ryzyko, a koszty wstępne są stosunkowo nieduże w porównaniu z kosztami, które ponosi się przy tworzeniu dużych gier. Z czasem, jeśli gra się spodoba, można stopniowo zwiększać budżet i czerpać miesiąc w miesiąc przychody.

A co z różnicami między poszczególnymi platformami mobilnymi? Wiadomo przecież, że tablety są częstokroć potężniejsze od telefonów. O tym również wypowiedział się niezawodny prezes CD Projektu:

To jest duży rynek i bardzo szybko rosnący. The Witcher Battle Arena, czyli nasza gra mobilna, która właśnie wychodzi w zamkniętej becie, została zaprojektowana na tablety i komórki, ale głównie na tablety. Z czasem rynek gier mobilnych i rynek gier konsolowych będą się coraz bardziej przenikać, dlatego warto na nim być również ze strategicznego punktu widzenia.

Wydanie gry MOBA na platformy mobilne to z pewnością duże wyzwanie, z tej prostej przyczyny, że dominują na tym rynku gry czysto casualowe - dla przykładu, lepiej uruchomić na komórce Angry Birds i mieć zaciesz, aniżeli grać kilkunastominutowy mecz w rozbudowaną produkcje. Jest to pewna przeszkoda, ale Adam Kiciński wierzy w sukces nadchodzącego The Witcher: Battle Arena:

Pytanie oczywiście, ilu graczy będzie grało i jak długo? Tego nie wiemy. To jest pierwsza gra mobilna, pewien eksperyment. Chcemy jednak, żeby ta część związana z rynkiem mobilnym była rozwijana i stawała się coraz mocniejszą kategorią w naszym biznesie, bo charakter biznesowy tego przedsięwzięcia jest bardzo dobry.

Pozostaje życzyć CD Projektowi jak najlepiej i oby ich pierwsza gra mobilna była prawdziwą perełką na rynku gier przenośnych! :-) Całość wywiadu poczytacie, posłuchacie tutaj.