Boss

Dagon

  • Typ: Ryboludź.
  • Występowanie: Świątynie Dagona, głębiny morza przy wsi Odmęty.
  • Podatność: Zranić można go tylko atakując jego wyznawców.
  • Odporność: Jako bóg jest odporny na wszystkie ataki.
  • Składniki Alchemiczne: śluz Dagona.

Dagon jest jednym z bogów czczonych przez Vodyanoi. Różni się od innych bóstw swoim okrucieństwem i nienawiścią do innych istot. Nie można go zranić bezpośrednio, ale powiadają, że jego wyznawcy dostarczają mu energii życiowej. Zatem powodzenia w ukatrupianiu vodyanoi.

Dziki Gon

  • Typ: Upiór.
  • Występowanie: Zwiastun wojny.
  • Podatność: brak informacji.
  • Odporność: brak informacji.
  • Składniki Alchemiczne: opary Gonu.

Upiorny orszak podróżujący po niebie zawsze zwiastuje wojnę, a śpiącym ludziom zsyła nocne mary. Powiadają, że nie można go zranić, gdyż samo spojrzenie w oczy króla gonu zabiera duszę śmiertelnika, włączając go do swego orszaku.

Golem

  • Typ: magiczne stworzenie.
  • Występowanie: Stworzony przez maga, swemu panu służy i tylko za nim kroczy, aż do smierci jego.
  • Podatność: pioruny.
  • Odporność: Praktycznie wszystko.
  • Składniki Alchemiczne: obsydianowe serce golema.

Golem jest istotą magiczną, stworzoną przez magusa aby ten mu usługiwał, bądź strzegł jego własności. Bardzo trudno zranić golema. Jedynie moc piorunów, zdolna go ożywić, jest zdolna również go unicestwić. Ze zwględu na swoją masę jest bardzo powolny, ale niebezpieczny przy bezpośrednim starciu.

Kościej

  • Typ: Ogromne, przypominające kraba, mityczne stworzenie.
  • Występowanie: Wyłącznie bardzo uzdolnieni magowie, znający dokonania Alzura, zdolni są przywołać do życia kościeja.
  • Podatność: srebro.
  • Odporność: większość efektów.
  • Składniki Alchemiczne: serce kościeja.

Pierwsze spojrzenie na kościeja przypomina widok ogromnego, zmutowanego kraba. Jednak nawet zmutowany krab nie porusza się z taką zwinnością i szybkością jak opisywanny kościej. Spotkanie z nim przynosi tylko i wyłącznie śmierć. Jest bardzo wymagającym przeciwnikiem.

Królowa Kikimor

  • Typ: insektoid.
  • Występowanie: gniazda kikimor.
  • Podatność: jest bardzo powolna. Więcej słabości nie ma.
  • Odporność: Wszystkie efekty.
  • Składniki Alchemiczne: nerw królewoj kikimor.

Jeśli myślisz, że po spotkaniu z kikimorą wojownikiem nic już Cie bardziej zdziwić nie może to jesteś w ogromnym błędzie. Niezywkle mocny pancerz chroni królową przed wszystkimi uderzeniami, czy to miecza, czy obucha, czy nawet magii. Jest bardzo powolna, ale i masywna. Istna przywódczyni.

Przeraza

  • Typ: -
  • Występowanie: Niedostepne górskie urwiska i kaniony.
  • Podatność: Ma bardzo wyczulony słuch.
  • Odporność: większość efektów.
  • Składniki Alchemiczne: Pazur przerazy, oko przerazy.

Wielki, magiczny insekt. Żyje w niedostępnych dla zwykłego śmiertelnika urwiskach, zboczach bądx kanionów górskich. Aby stworzyć przerazę potrzeba niemałej wiedzy magicznej i nie większego talentu. Przyda się też wiedza o mutacjach. Przeraza atakując stara się powalić swojego przeciwnika na ziemię, a następnie dobić go i rozkoszować się smakiem jego mięsa... mmm...

Strzyga

  • Typ: zaklęta kobieta.
  • Występowanie: Krypty, w których zostały pochowane.
  • Podatność: srebro.
  • Odporność: stal.
  • Składniki Alchemiczne: serce strzygi.

Strzyga to kobieta, która w skutek klątwy przemieniła się w okrutnego potwora, pałającego nienawiścią do świata. Jest bardzo silnym i wytrzymałym monstrum. Jednak miast zabić strzygę można spróbować ją odczarować, zdjąć klątwę. Legenda mówi, że smiałek, który przeżyje noc ze strzygą, za trzecim pieniem koguta zdejmie zeń zaklęcie okrutne, a potwora znów będzie człowiekiem.

Wilkołak

  • Typ: lykantrop.
  • Występowanie: w pobliżu siedzib ludzkich.
  • Podatność: srebro.
  • Odporność: większość efektów, stal.
  • Składniki Alchemiczne: sierść wilkołaka.

Powiadają, że osoba zraniona przer lykantropa sama staje się potworem, zyskując zdolność zmiany postaci, z ludzkiej na wilczą, bądź pośrednią – człekokształtnego wilka. Skażenie wilkołactwem jest trudne do wyleczenia. Jedni mówią, że zarażony musi spędzi noc z dziewicą, drudzy że spejalnie spożądzony eliksir musi wypić, a inni że miłość wszystkie klątwy przełamuje. Jednak tego, kto spotka wilkołaka, nie interesuje raczej sposób na wyleczenie go z choroby. Wbrew pozorom nie każdy potwór musi zabijać. Wilkołaki zachowując swoją ludzką osobowość starają się przekazać swoim bliskim, jesli ci dowiedzą się o jego nieszczęściu, że zmienia się tylko z wyglądu. Niestety, z biegiem postępowania choroby, ludzka osobowość z czasem ustępuje instynktowi potwora.